שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי, הידוע בלשונו הארסית, פירסם אתמול פוסט בפייסבוק בו הוא ממשיך להשתלח במערכת המשפט, במתנגדים להפיכה המשטרית ובמפגינים נגדה. קרעי דבק בעמדתו לפיה אין ולא תהיה הידברות ממשית עם המתנגדים למדיניות הממשלה, שמוכנים "לשרוף כאן הכל" ואינם "ברי שיח", מבטיח שלא לוותר על אף אלמנט משמעותי מבליץ החקיקה ולא "לכרוע ברך" בפני "כמה אלפי או עשרות אלפי מפגינים" (באותו יום יצאו לרחובות בין רבע לחצי מיליון מפגינים).

קרעי אף סיפק הסבר לכך שאין הפגנות בעד מה שהממשלה מכנה "הרפורמה המשפטית": לדבריו, מצביעי הקואליציה חשים ש"כנציגי הציבור שהם בחרו, מוטלת עלינו החובה לאפשר להם להישאר בבית, ולקדם בכנסת על ידי המנדט שנתנו לנו, את הרפורמה המשפטית במלואה". עוד קבע קרעי כי נתניהו ומנהיגי הימין שקדמו לו היו "מגוחכים" ו"חלשים" וכי המדינה נוהלה בפועל (עד לרגע בו מונתה הממשלה שבה לראשונה היה חבר קרעי) בידי ה"דיפסטייט", קבוצה אנונימית של אנשים "ששלטה בפועל, בתרבות, בתקשורת, באקדמיה, ביחסי החוץ, במשפט, בחלוקת הכסף, ועוד".

הפוסט שפירסם קרעי עמוס בשקרים נוספים, שאין טעם לחזור עליהם.

רוטמן: המפגינים רוצים לשרוף את המדינה

בתוך כך, התבטא היום בעניין בכנסת גם ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר ועדת חוקה, המוביל את בליץ החקיקה נגד מערכת המשפט. תחת כותרת לפיה הוא "לא סוגר את הדלת", הצהיר חבר הכנסת כי המתנגדים להפיכה המשטרית אינם רוצים את טובת המדינה אלא "לשרוף אותה", וכי אין עם מי לדבר: "אני והשר לוין מושיטים ידנו, והיינו רוצים זאת אבל לצערנו זה לא קורה".

רוטמן גם סיפק עובדה אלטרנטיבית, כינוי מודרני למה שפעם נקרא "שקר": "גם לפי הסקרים, רוב מוחלט של העם מבין שיש צורך ברפורמה במערכת המשפט", אמר רוטמן, זאת למרות שהסקרים המתפרסמים בתקשורת מעת לעת מראים פעם אחר פעם כי ישנו דווקא רוב להתנגדות למה שרוטמן מכנה רפורמה.

התבטאות אירונית נוספת של רוטמן, אולי אף סאטירית ממש, היתה כשאמר שנכונותו להידברות ולמשא ומתן אינה פוגשת נכונות דומה בצד השני. זאת אחרי שישיבה אחר ישיבה אחר ישיבה של ועדת חוקה מתנהל רוטמן כיו"ר דיקטטור לכל דבר (אולי כהטרמה של התוצאה הצפויה של החקיקה שהוא מוביל), סותם את פיות מתנגדיו ומבקריו, מבזה אותם ומוציא אותם מהחדר.