מהי הטעות הגדולה ביותר שאנשים עושים עם הכסף שלהם? שאלה טובה. ואם שאלתם אותה את עצמכם, ל"גלובס" יש תשובה. "וורן באפט חושף את הטעות הגדולה ביותר שאנשים עושים עם הכסף שלהם", נכתב בכותרת ידיעה לא חתומה באתר החדשות הכלכליות. נו, מידע נדיר. בכל זאת, המשקיע האגדי, המיתולוגי, החד-פעמי, וורן באפט, חושף ב"גלובס" טיפ של פעם בחיים. היה שווה את המנוי.

אז מה הטעות? ובכן, תמצאו קודם כסא ותשבו, או לפחות תחזיקו במשהו. "הטעות הגדולה ביותר היא לא לייצר הרגלי חיסכון". בום! באפט אמנם, לפי הידיעה, לא נתן אותה בבלעדיות ל"שירות גלובס", אלא אמר אותה "בנאום שנתן לסטודנטים בארה"ב", אבל כפיצוי, ב"גלובס" מעניקים לנו עצות נוספות.

"במכתב למחזיקי המניות של חברת ברקשייר האת'וויי שבבעלותו, כתב באפט: 'המחיר הוא כמה אתה משלם, הערך הוא כמה אתה מקבל'". אתם הבנתם את זה? לכן ממליץ באפט "לקנות בהנחה". מיתולוגי או לא מיתולוגי? ויש גם המלצה שלישית: "להשתמש במזומן". האם באפט אמר את הדברים לסטודנטים, למשקיעים או אולי לאשתו? ב"גלובס" לא מגלים. כלומר לא חושפים.

אוקי, אז מדובר באייטם דבילי. מה ההתרגשות? ובכן, זה לא סתם אייטם דבילי, אלא אייטם דבילי מועתק וממוחזר. אפשר למצוא אותו בהמוני דיווחי זבל על "10 העצות של באפט", "15 העצות של באפט" וכו' וכו'. את העצה השלישית אפשר למצוא בגוגל מ-2019, את הראשונה מ-2014 והשנייה היא מ-2008, כפי שכותבים באייטם הזה, מ"מרקט ווטש".

האייטם האחרון הוא כנראה גם המקור ל"חשיפה" של "גלובס". האייטם ב"גלובס" זהה כמעט מילה במילה לזה של "מרקט ווטש", כולל סדר הציטוטים. אפשר היה למצוא את אותה כתבה מועתקת לפני שבוע ב"אייס", עם שינויים קלים בתרגום. או באתר הזה, שנראה כמו מטמנה של חברת SEO. שם שמעו על עצות הזהב של באפט כבר לפני שנתיים. בטח יש עוד, אם יש לכם סבלנות לחפש.

תגידו - מה אתה רוצה? אז אתרי חדשות מעתיקים אייטמים דבילים, וממחזרים אותם שוב ושוב, בלי קרדיט למקור או כבוד לבינת הקוראים שלהם (או למילה העברית "חשיפה"). מה חדש? ובכן, האייטם הדבילי והממוחזר הזה הופיע מתחת לכותרת הראשית של "גלובס", שגם טרחו לדוור אותו בפוש למשתמשי האפליקציה שלהם. בקצב הזה, התשובה "קונים מנוי לאתר חדשות" לא תהיה התשובה הכי שגויה לשאלה מהי הטעות הגדולה ביותר שאנשים עושים עם הכסף שלהם.