ערוץ 13 יפצה בעשרות אלפי שקלים אזרח שירה באזרח אחר, פצע אותו ונמלט מהמקום, משום שדיווח שהתפרסם בערוץ 10 (כיום 13) לא דייק בתיאורו ובתיאור העבירה בה הואשם. סכום התביעה עמד על חצי מיליון שקלים.

ב-14.2.2018 פרסם העיתונאי אלי לוי בערוץ 10 ובאתר נענע10 ידיעה תחת הכותרת "המרדף, החסימה והירי: תיעוד בלעדי של ניסיון חיסול בצפון". בידיעה נכלל סרטון שהציג כיצד "העבריין יריב ממן", כך לשון הידיעה, חוסם את רכבו של "העבריין שמוליק הרוש", מתווכח איתו ואז יורה בו. בפועל היה זה דווקא הרוש שרדף במכוניתו אחרי ממן.

האירוע הפלילי נקשר אז בתקשורת לסכסוך בין שני ארגוני פשיעה מנהריה, של מיכאל מור ושמואל הרוש. בדיווחים על האירוע נכתב כי ממן "מזוהה עם מור". בידיעה בערוץ 10 נטען כי ממן "נחשב לטענת המשטרה לאיש הכספים של ראש ארגון הפשיעה מנהריה, מיכאל מור" וכי כתב האישום שהוגש נגדו מייחס לו ניסיון רצח.

ממן הגיש נגד ערוץ 10, העורך הראשי של המהדורה המרכזית דאז ליאור לנדנברג והעיתונאי לוי, תביעה בסך חצי מיליון שקלים בטענה לפרסום לשון הרע. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד אברהם קורקוס, יצא ממן נגד הקביעה כי הוא עבריין או שהוא משמש כאיש הכספים של מיכאל מור. ממן גם הדגיש כי כתב האישום שהוגש נגדו לא מייחס לו ניסיון רצח אלא גרימת חבלה בנסיבות מחמירות.

בערוץ 10 טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין עיינה נוימן ויותם גולדשטיין, כי האישום בניסיון רצח נכלל בחקירה המשטרתית הראשונית והוזכר בדיווח בשגגה ובתום לב ובהמשך פורסמה הבהרה ביחס לכך; וכי תיוגו של ממן כאיש הכספים של ארגון פשע היה "לטענת המשטרה" ועלה מכתבי בי הדין שהוגשו לבית המשפט בהליכים נגדו.

בדיון שנערך בחודש אפריל האחרון הסמיכו הצדדים את בית-המשפט לפסוק על דרך הפשרה תשלום פיצוי לממן בסכום שבין 20 ל-80 אלף שקלים.

השופטת אלואז זערורה-עבדאלחלים, מבית-משפט השלום בקריות, פסקה לפני ימים אחדים כי הערוץ יפצה את ממן ב-35 אלף שקלים לא כולל 5,000 שקלים עבור שכר טרחת עורך-דין.

13318-09-18