תאגיד השידור מאשים את ערוץ 14 בהפרת זכויות יוצרים ודורש פיצוי כספי בסך 260 אלף שקל, פן יתבעו. לפי מכתב ההתראה, שנשלח ב-23 ביוני, ערוץ 14 שידר חמישה קטעי וידיאו השייכים לתאגיד, בתוכניות "הדו"ח" ו"הפטריוטים".

"זכויות הקניין הרוחני בתכנים הנ"ל, אשר בחרתם ליטול על דעתכם ללא כל הסכמה, הידברות מוקדמת או הסדרה, הינן בבעלות מרשנו", כתבו עורכי הדין של התאגיד, "משכך, מעשיכם, שנעשו למען הפקת רווח, מוניטין והצלחה מסחרית, מהווים הפרה בוטה של זכויות מרשנו בהתאם לחוק זכויות יוצרים, תשס"ח - 2007, כמו גם הפרה של דיני המסחר ההוגן".

בתאגיד דורשים גם הסרה של התכנים מאתר הערוץ וחשבונות הרשתות החברתיות שבשליטתו.

מערוץ 14 מוסרים מנגד כי מדובר ב"שימוש הוגן" כהגדרתו בחוק זכויות יוצרים, המתיר שימוש בתכנים מוגנים בזכויות יוצרים, בין היתר לצרכי "ביקורת, סקירה ודיווח עיתונאי והבאת מובאות".

כך למשל, לפי ערוץ 14, קטע הוידיאו ששודר בתוכנית ה"פטריוטים", של יועז הנדל כמגיש בכאן 11, נועד כדי למתוח ביקורת על השינוי שחל בעמדותיו. קטעים נוספים ששודרו בתוכנית ונלקחו מערוץ כאן 11, שודרו לצורך מתיחת ביקורת על השרים המופיעים בהם. לגבי שני קטעי וידיאו נוספים שעל שידורם הלין התאגיד, עונים בערוץ 14 תשובה עמומה: "ראו האמור לעיל בקשר לחשיבותו של ארכיון רשות השידור לחופש התקשורת והעיתונות".

"האמור לעיל" הינו תמיהה שמביעים בערוץ 14 מדוע בתאגיד סבורים "כי נכון להגביל את השימוש התקשורתי של ערוץ 14 בארכיון הציבורי העצום שהוענק לכם ללא תמורה מאת המדינה, עד כדי דרישה שלא לעשות בו שימוש כלשהו ללא רשותה, אפילו לצרכי ביקורת עיתונאית. ארכיון זה איננו קניין רוחני פרטי רגיל; מדובר בארכיון ציבורי בעל ערך היסטורי ולאומי למדינת ישראל אשר נאסף ע"י רשות השידור - גוף ציבורי. הדרישה כי כל שימוש מצד מרשתי בארכיון יהיה בכפוף לרשות מרשתכם, תוך התעלמות מוחלטת משימושים מותרים כדוגמת 'שימוש הוגן' לצרכי דיווח וביקורת עיתונאים, חוטאת למטרות הציבוריות שבבסיס קיומו של הארכיון, ומהווה הגבלה בלתי ראויה של חופש העיתונות, הבא למרבה הפליאה דווקא מכלי תקשורת ציבורי".

עוד טוענים בערוץ 14 כי גם בתאגיד השידור נוהגים באותו אופן ומשדרים קטעי וידיאו מערוץ 14, במסגרת השימוש ההוגן.

בערוץ 14 מציעים לתאגיד "רצוי שנציגי הצדדים יישבו ויידונו ביניהם בנחת רוח בדבר השימושים הראויים והמקובלים ע"י שני הצדדים, לרבות סוג השימושים שבהם תידרש הסכמת הצד האחר וקביעת מנגנון מהיר ויעיל לשם כך". כנציגם, מציעים בערוץ 14 את המנכ"ל איתי וולמן.

את התאגיד מייצג עו"ד אייל שגיא, את ערוץ 14 מייצג עו"ד יגאל דנינו.