אתר ynet יפצה את שחקן הכדורגל דור גלילי בעקבות ידיעה שבה נטען כי היה קרוב לעימות פיזי עם מאמנו באותה תקופה ליאור זדה. השופט אודי הקר מבית-משפט השלום בבת-ים קבע כי באתר לא הצליחו להוכיח כי דיווחו אמת.

לפני כשנתיים, ביוני 2020, פרסם העיתונאי דוד נתן במדור הספורט של ynet ידיעה תחת הכותרת "בלגן בנס ציונה: גלילי התעמת עם זדה". בידיעה כתב נתן כי לפי שחקנים בקבוצת נס ציונה, "האווירה היתה חמה" בויכוח שהתגלע בין השחקן למאמן, "ולא היה חסר הרבה כדי שהשחקן יגיע לעימות פיזי עם המאמן, כאשר בהתערבות השחקנים זה נמנע".

בעקבות הדיווח הגיש גלילי, באמצעות עורכי-הדין דורית דגן-אולקיניצקי ושרון גלילי, תביעה בסך 75 אלף שקלים נגד האתר. לדבריו הדיווח היה רצוף שקרים, פורסם בלא בדיקה או בקשת תגובה והתבסס על מידע שגוי שנועד לפגוע בו. ב-ynet טענו, באמצעות עורכי-הדין משה שני וירון חנין, כי הפרסום התבסס על מקורות מהימנים בקבוצה, כולל המנכ"ל והדובר שלה, וכי תוכן הדיווח היה אמת.

השופט הקר קבע כי הטענה כאילו השחקן ביקש להתעמת פיזית עם המאמן, וכי רק בהתערבות חבריו לקבוצה נמנע ממנו לעשות זאת, מהווה לשון הרע כלפיו. במהלך ההליך התברר, מוסיף השופט, כי הדיווח אמנם לא היה "רצוף שקרים" אולם הן השחקן והן המאמן הכחישו שהיו קרובים לעימות פיזי, שנמנע רק בזכות התערבות שחקני הקבוצה.

העיתונאי נתן אמנם טען כי דובר הקבוצה אלירן ברנשטיין אמר לו כי חלק מהשחקנים בקבוצה סיפרו שהיה "איזה ניסיון להפריד" בין השחק למאמן, אולם הדובר הבהיר כי הוא עצמו לא היה עד לאירוע והוסיף כי אינו יודע אם להאמין לשחקנים הללו, או לאחרים שאמרו ההיפך. בנוסף התברר כי העיתונאי נתן שוחח עם הדובר רק לאחר פרסום הכתבה, ולא לפניה.

השופט הקר מצא פגם בעבודת העיתונאי גם בכך שלא הביא את הטענה למניעת עימות בשם אומרם, כאמירה שתוכנה מוטל בספק, אלא כאמירה עובדתית. זאת ועוד, בעוד שבכתבה ייחס העיתונאי נתן את הטענה ל"שחקנים שהיו ליד האירוע", מעדותו התברר כי שוחח רק עם שחקן אחד, וכי ממילא לא היו שחקנים ליד האירוע.

לאחר ששלל מהעיתונאי גם את הגנת תום הלב חייב השופט הקר את האתר לפצות את שחקן הכדורגל ב-15 אלף שקלים, ובעוד כ-9,000 שקלים עבור הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד.

10972-11-20

להורדת הקובץ (PDF, 450KB)