זה תקופה ארוכה שהתקשורת הישראלית משתנה. גופים חדשים רבים התווספו לתחום התקשורתי, שהלך והתמסחר. יחד עם ריבוי הגופים – רבו גם האינטרסים. "העין השביעית" מגיש לקוראיו תרשים זה כדי שישמש מפה לארץ הלא־מספיק ידועה עדיין של התקשורת במדינת ישראל.

התרשים מאפשר לזהות את הבעלויות הצולבות של בעלי הון על כלי תקשורת בארץ ובעולם, את האינטרסים הצולבים של בעלי הון המחזיקים בגופי תקשורת מחד ובחברות מסחריות מאידך, ואת הריכוזיות השולטת בשוק התקשורת – כמו גם במשק הישראלי כולו.

שלל הצורות והקווים שיוצרים את התרשים אינם באים לבקר, או אפילו לפרש, את התקשורת הישראלית, אלא לשמש כלי עזר לכל אחד מצרכניה כדי שיוכל ליצור לעצמו תמונת מצב מושכלת על המתרחש בה, להביט בה בצורה שקופה יותר, אמיתית יותר.

להורדת המפה כקובץ PDF / להורדת המפה כקובץ JPG

גיליון 65, נובמבר 2006

מפת הבעלויות בתקשורת, מהדורת 2006 (לחצו להגדלה)

מפת הבעלויות בתקשורת, מהדורת 2006 (לחצו להגדלה)