1. כמו מים לסלע, האולפנים יכולים לחצוב בתעלות לבנו. אם יעבור מספיק זמן ישכנעו אותך שמלחמה זה שלום ושלום זה מלחמה. בכוחם להכשיר סוחרי נשק, יועצים תאבי בצע וסוכני שנאה ואלימות. בשעת מלחמה האורחים באולפנים הם טאבולה ראסה; אין לפשפש בעברם.

2. בכל פאנל יקפידו על הימצאותו של לפחות אדיוט שימושי אחד של השלטון. כשהגזרה רותחת ומספר המשתתפים המקיף את השולחן העגול מאיים לזלוג ממנו – יכולה פתאום להתגלות נוסחת ה-80:20 לטובת דוברי בעלי השררה. ראו והיווכחו.

3. הגביע הקדוש, זה המצית את עיניהם של המגישים והעיתונאים העייפים, כמו משרוקית כלבים, הוא צמד המילים "כניסה קרקעית". החוק קובע כי שתי יממות לתוך סבב הלחימה יחלו המגישים לשאול כל פוליטיקאי אם הדבר "על הפרק". ודאי, יגיד, אנחנו "לא פוסלים" כניסה קרקעית. מאוחר יותר זה יגיע מפי "גורם מדיני", וצה"ל יגיד שהוא ערוך לכל תרחיש. והרי לכם כותרת עתירת רייטינג.

4. כתבים רציניים באמת ימשיכו לשדר בזמן אזעקה. הם לא עשויים מהחומרים שאנחנו עשויים מהם.

5. האנשים הצבעוניים ביותר בישראל הם אלה שהיו בקרבת מקום נפילת פצצה.

6. יש אזעקות ששוות תאורן, סאונדמן, מאפרת, מפיק, צלם, במאי, עורך, מגיש. ויש כאלה שנשמעות באזורים אחרים, רחוקים יותר מהאולפנים, שאינן מחייבות כל זאת. אפשר להמשיך לעצום עיניים ולישון.

7. עברית איננה מיומנות נדרשת בדובר צה"ל ואפילו במערכות החדשות. מעתה אמרו: לסכל מחבלים. אתם כבר מרגישים את העוצמה המתפרצת?

8. בנק המטרות הוא הבנק היחיד בעולם שניתן למשוך ממנו ללא הרף. מהם תנאי ההלוואה? מי קובע את הריבית? האם זה משתלם? למי אכפת.

9. השנאה כלפי עיתונאים מעולם לא היתה יוקדת כפי שהיא היום. כמות התקיפות המילוליות והפיזיות מבהילה. בקרוב ידברו על זה באולפנים תחת הכותרת הכתובת היתה על הקיר.

10. לאנשים חירשים אין זכות לצפות במהדורה.

11. תופתעו לגלות שאולפני החדשות כבר לא נועדו להעביר מידע, דיווחים ועובדות. אלה מפנים את מקומם עבור דיונים על תפקודה של התקשורת ודרישות לגינויים. מלחמה היא בסך הכול עוד מוצר טלוויזיוני.

12. כתבים בשטח יכולים להתפרץ לדברי מרואיינים בשטח אם הם בדיוק עונים על שאלות של קולגות מערוצים מתחרים. ככל שיש לך יותר רייטינג, גדל הסיכוי שהמרואיין יקטע את דבריו ויעבור אל המתפרץ.

13. זכות הציבור לראות קיר מחורר ושידה הרוסה גובר על הזכות לפרטיות של משפחות שביתן זה עתה ספג פגיעת טיל.

14. לכל עיתונאי שעה ייעודית. אל לנו להתבלבל בזמנים ובפנים. כך שאם ברחה נפשכם לשינה והתעוררתם בבעתה מול המסך מבלי לדעת מה השעה, אל דאגה. הביטו בטלוויזיה: אם עיניכם רואות את סיוון רהב מאיר, דעו שמאוחר מדי וחזרו לישון.

15. יש עיתונאים שזקוקים לאבטחה צמודה ויש כאלה שמבקשים לספר את האמת, כל האמת ורק את האמת ומקבלים פרחים. אכן, אין סימטריה.

16. מלחמות פורצות ללא סיבה. ומכל מקום זה לא הזמן לחפש אותה.