בערב שישי במסגרת הפאנל הפוליטי של "אולפן שישי" (חדשות 12) זכינו להציץ למשך כמה דקות במציאות אלטרנטיבית של השיח הפוליטי בישראל.

המציאות החדשה שיצרו תוצאות הבחירות, במסגרתה לראשונה מפלגה ערבית (אפילו מוסלמית!) הפכה ללשון המאזניים שאולי תכריע את זהות הממשלה הבאה, יצרה גם מציאות חדשה על המסך שלנו, מאזן כוחות חדש ב"מדורת השבט" של הציבוריות הישראלית.

לאחר שבוע בו היתה דרישה ציבורית ברורה לייצוג והבנה ברורה ואותנטית יותר של הפוליטיקה והבוחרים הערבים, עורכי מהדורת שישי של חדשות 12 נאלצו לחרוג מהשגרה המדירה וההומוגנית ולהזמין לדיון באולפן פרשן ערבי שבאמת יודע על מה הוא מדבר ומסוגל לתת מענה לשאלות שהצופים רוצים עליהם תשובה.

כך זכינו סוף סוף לראות בפאנל הכל-יהודי המסורתי הזה גם מומחה אמיתי לפוליטיקה ערבית, מוחמד מג'אדלה מרדיו-נאס. מחזה נדיר בתקשורת הישראלית בכלל ובפרט ב"אולפן שישי" של חדשות 12, שלרוב מדיר באופן מוחלט דוברים ערבים מהפאנל שלו.

היה מאוד מרענן ויוצא דופן לראות בין כל הפרשנים שלוקחים את עצמם כל כך ברצינות, מי שמייצג את החברה שבא ממנה בביטחון וברוגע. לזכות עורכי ובמאי המהדורה ייאמר שמג'דלי קיבל זמן שידור הולם והפך למעשה לדבר הכי מעניין שראינו אתמול על המרקע.

לאחר שנים שבהן עמית סגל "שיחק על מגרש ריק" ואמר מה שהוא רוצה על הפוליטיקאים הערבים, סוף סוף ניצב מולו מישהו שיודע שהוא מדבר שטויות וגם עונה לו עם עובדות וטיעונים ענייניים, בלי התלהמויות והרמות קול שמשחקות לידיו.

אני בטוח שכל מי שיצפה יסכים איתי שזה לא רק עניין של הגינות עיתונאית וייצוג הולם - זאת פשוט טלוויזיה מעניינת יותר ודיון אקטואלי רחב ומקצועי יותר.

לשם שינוי, הפעם עורכי המהדורה גם בחרו בכותרת המושלמת להופעה שלו, גם אם כיוונו למשהו אחר לגמרי. ללא ספק "רעם ביום בהיר" של הפוליטיקה והתקשורת הישראלית.​