"התקשורת נגד נתניהו", מתמצת עמנואל רוזן, מנחה "תיק תקשורת", את התפיסה שמובילה את לשכת ראש הממשלה. לדבריו, בשל התפיסה הזו החדירו יועציו אל דברי מנחה הטקס לחנוכת האנדרטה להרוגי אסון הכרמל שבחים והילולים.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם העיתונאי חיים יבין ועם ארנון פרלמן, לשעבר יועץ התקשורת של אריאל שרון, על יחסה של התקשורת הישראלית לבנימין נתניהו. "אסור לצאת מפרופורציות", אומר פרלמן וטוען כי על אף שמדובר בטעות טיפשית מטעם לשכת ראש הממשלה, העיסוק בה יצא מפרופורציה. "זה מסיט את הדברים מהדיון העיקרי", הוא מסביר.

"יכול להיות שאנחנו באמת נגועים באיזושהי שנאה חולנית לאיש הזה?", שואל רוזן את יבין ביחס לנתניהו. "בין אם כן, בין אם לא, זה לא רלבנטי", משיב יבין. לדבריו, הטקסט שנאמר בכנס היה צורם במידה יוצאת מגדר הרגיל. פרלמן דווקא חושב שכלפי נתניהו יש "אפס סלחנות לטעויות", אך לדבריו הטעות הגדולה היא שלשכת נתניהו לא זיהתה מיד את הבעיה אלא המתינה יממה.

בהמשך התוכנית מתארחים העיתונאי רינו צרור, הבלוגרית החוזרת בשאלה שרה איינפלד ואמילי עמרוסי מעיתון "ישראל היום" לשיחה על הדרת נשים וסיקור העיתונות החילונית את החברה החרדית.

"זה נכון שבקצה התקשורת עשתה סלט מכל הסיפור", אומר צרור, "אבל זה גם נכון שבמהלך עשר השנים האחרונות הסיפור הזה נוקב". לדבריו, הדרת נשים אכן קיימת בחברה החרדית במידה דרמטית, ובשנים האחרונות היא מחלחלת את החברה הדתית-לאומית.

"אנחנו שוב לוקים בשנאה עיוורת", שואל רוזן את עמרוסי. "לגמרי", היא משיבה, "וגם בבורות וגם בפטרנליזם". לדבריה, על החילונים להחליט אם הם רוצים להילחם על המרחב הציבורי, שכיום כופה חילוניות על חרדים, או על פתרון מה שהחילונים מזהים כבעיות של חרדיות. איינפלד טוענת שהתקשורת החילונית אכן לא מבינה פעמים רבות את הדקויות של החברה החרדית. לדבריה, נשים חרדיות שמחות שמישהו אחר מבקר את התופעה, כי הן עצמן פוחדות להביע את דעתן.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית