עמותת הצלחה עתרה לבית המשפט העליון בבקשה שיורה כי הממשלה בכלל ומשרד התקשורת בפרט אשמים בביזיון ביהמ"ש, זאת בשל העיכוב באישור מינוי קבע לראשות הגופים המפקחים במשרד התקשורת - המועצה לשידורי כבלים ולוויין והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו (המפקחת על שידורי הטלוויזיה המסחרית והרדיו האיזורי).

בג"צ הורה כבר ב-13 לינואר להביא להצבעה בממשלה בתוך 30 יום את אישור המינוי של מישל קרמרמן-דקל למנכ"לית הרשות השנייה ושל ניר שוויקי לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין. זאת אחרי שהמינוי עצמו כבר אושר בוועדות איתור וע"י השרים הממונים. בכך היתה אמורה לבוא לסופה סאגה שנמתחת כבר על פני שנים, שכן מאז אוקטובר 2018 פועלים הגופים הללו ללא מינוי קבע בראשם. אלא שהממשלה מתעלמת מפסק הדין.

כפי שנכתב בעתירה, ובהתדיינות הארוכה שקדמה לפסק הדין מינואר, מציאות זו של ניהול ע"י ממלאי-מקום זמניים אינה תקינה, מחבלת בעבודת הגופים הרגולטוריים, אינה מאפשרת קביעת מדיניות ופוגמת ביכולת האכיפה. למרות זאת, מדובר במציאות רווחת בקרב גופי הממשלה, בשל השיתוק של המערכת הפוליטית מוכת הבחירות ובשל אינטרסים פוליטיים של ראש הממשלה נתניהו.

כאילו כדי להוכיח את המציאות העראית שנכפית על השירות הציבורי, תגובת הממשלה ומשרד התקשורת לעתירה המבקשת להאשימם בביזיון בשל נקיטת מדיניות של סחבת מכוונת, היתה בקשת ארכה מביהמ"ש למתן התגובה, "לצורך קבלת עמדתו של ראש הממשלה".

ראש הממשלה נתניהו כבר הספיק להביע בפועל את עמדתו, כשסיכל בפועל את הניסיון לקיים את פסק הדין בשבוע שעבר. ביום שני (22.2), לאחר שהוגשה בקשת הביזיון, נכלל אישור המינוי של קרמרמן-דקל ושוויקי כפריט אחרון על סדר היום בישיבת הממשלה, אולם נתניהו סיכל את ההצבעה בטענה שביהמ"ש אינו יכול להכריח אותו למנות בעלי תפקיד, זאת למרות שכאמור, השרים הממונים כבר אישרו את המינויים לפני זמן רב, וממילא מדובר במינויים מקצועיים ולא במשרות אמון.

למעשה, אם המינויים היו מאושרים כעת על ידי הממשלה, הדבר היה יכול להגביר את הלחץ על נתניהו למנות סוף סוף פרקליט מדינה, בעוד הוא מעוניין לחכות עד לאחר הבחירות, בתקווה שינצח ויוכל למנות בעל תפקיד שישרת את מטרותיו.

"במקרה שלפנינו עושים למרבה הצער המשיבים ובראשם ראש הממשלה דין לעצמם", נכתב בעתירה, "זהו מקרה מובהק המצדיק מהלכי אכיפה שיפוטיים, דוגמת מתן הסעדים המפורטים בפקודת ביזיון בית משפט".

את הצלחה מייצג היועץ המשפטי של העמותה ויו"ר הוועד המנהל של עמותת העין השביעית, עו"ד אלעד מן. קרמרמן-דקל מיוצגת בידי עו"ד רם דקל, שוויקי מיוצג בידי עו"ד רון דרור.

מלבד הממשלה, משרד התקשורת ושר התקשורת (כיום ממלא את התפקיד שר הביטחון בני גנץ, לאחר פיטוריו של יועז הנדל), מבקשת הצלחה להאשים בביזיון בית הדין גם את מזכיר הממשלה צחי ברוורמן.

"אי כיבוד פסק דין של בית משפט על ידי אזרח הוא גילוי חמור של פגיעה בשלטון החוק", מצטטת העתירה פסק דין שנתנה בזמנו שופטת העליון אילה פרוקצ'יה, "חמור מכך שבעתיים הוא אי כיבודו של פסק דין על ידי רשות מרשויות השלטון".