לדעת מנחה "תיק תקשורת" עמנואל רוזן, הראיון שקיימה יונית לוי עם יאיר לפיד היה "גם כשר וגם לא מסריח". רוזן טוען בפתח התוכנית כי "עיתונאים רציניים כמו יונית לוי יכולים לראיין חברים, ואפילו בוסים, מבלי שיעשו להם הנחות בשאלות ומבלי שישנו מדרכם העיתונאית".

בכך משיב רוזן ברמז לביקורת שהופנתה כלפיו בעקבות ראיון שקיים בתוכנית קודמת של "תיק תקשורת" עם מנכ"ל חברת החדשות שבה הוא עובד. לדברי רוזן, "הבעיה מתחילה במקומות שבו הגילוי איננו נאות ורב הנסתר על הגלוי".

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם יועץ התקשורת רונן צור ועם העיתונאים מוטי קירשנבאום ואמיר אורן על סיקור דו"ח מבקר המדינה בסוגיית השריפה בהר הכרמל.

"אנחנו החלק היותר שטחי בעסק", אומר מוטי קירשנבאום. "[...] אנחנו נשארנו בסיפור שהוביל אותו בעצם מבקר המדינה. כי מבקר המדינה הוביל סיפור שהוא נתן לו כותרת: אני הולך על הטופ, לא על הש"ג". בשל כך, מסביר קירשנבאום, עסקה התקשורת רבות בסיכוי ששר הפנים ושר האוצר יודחו מתפקידם.

"אנחנו נמצאים עכשיו בסוף שבע השנים הטובות של יחסי הביקורת והתקשורת", אומר אורן. לדבריו, בתקופת המבקרים הקודמים, "לרוב הכל עבר בשקט, והיחסים בין הביקורת לבין הממסד ולכן גם בין הביקורת לבין התקשורת היו על מי מנוחות. אפשר לומר לזכותו של לינדנשטראוס שהוא חי בסביבה תקשורתית. הוא הבין שהתקשורת היא זו שמספקת לו את הגייסות".

בהמשך טוען אורן כי "מבחינה טקטית היתה טעות של המבקר בהתמקדות בשטייניץ, לא משום שזה לא היה מוצדק בהשוואה לישי או באופן כללי, אלא משום שלצדו של שטייניץ התייצבה העיתונות הכלכלית".

לדברי יועץ התקשורת צור, שיעץ לשר אלי ישי לקראת פרסום הדו"ח, לאחרונה חל שינוי בגישת התקשורת לממצאי המבקר. "היא כבר לא לוקחת את הדברים של המבקר ככזה ראה וקדש", אומר צור. "[...] יש איזושהי התבגרות הרבה יותר גדולה, פחות התלהמות ממה שראינו בדו"חות אחרים של המבקר".

עוד בתוכנית, ראיון עם עיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר, יו"ר התנועה לחופש המידע, על העדר שקיפות בכלי התקשורת. "אנחנו פשוט הכי פחות שקופים, הכי פחות דורשים מעצמנו, במובן הזה הדרישות שלנו מהסביבה הן כמעט צביעות", אומר דרוקר.

לסיום מתאר יאיר גרבוז את הפרובינציאליות של הקיץ הישראלי.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית