בפתח "תיק תקשורת" מתייחס מנחה התוכנית, עמנואל רוזן, לפסילת פרסום ראיונות עם מרואן ברגותי וחסן יוסוף, טוען כי המניע היה פוליטי, ומזכיר גם את פרשת הבלוגר אישתון. לדבריו, ישראל צועדת לכיוון צפון-קוריאה ואיראן, שבהן השלטון עושה בכלי התקשורת כרצונו.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם ברוך קרא, הפרשן המשפטי של חדשות 10, בעקבות ביקורת נוקבת שמתח עליו שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן.

"אני לא נעלב", אומר קרא, וטוען שלליברמן זכות מלאה לבקר אותו ואף לכנות אותו "שקרן". יחד עם זאת, קרא מגדיר את הביקורת שמתח עליו ליברמן "ספין" וקורא לצופים לצפות בשלל החומרים ששודרו בערוץ על פרשת ליברמן.

עיתונאי "ידיעות אחרונות", חנוך דאום, טוען כי אביגדור ליברמן מקבל יחס שלילי בתקשורת הישראלית מפני שהוא זר. דאום יוצא להגנת ליברמן וטוען כי על התקשורת לחקור את עינוי הדין שנגרם לשר החוץ לשעבר.

"חנוך ואני, אני חושב שאנחנו עובדים בשני ז'אנרים שונים של עיתונות", משיב קרא. "הוא עושה את מה שהוא עושה מצוין. אני עובד בז'אנר אחר של עיתונות. אני עוסק בעיתונות שהיא עיתונות מדווחת".

בפינה "המלה שלי" מפריך קלמן ליבסקינד מ"מעריב" את הספין האחרון שיצא ממשרד יחסי-הציבור של יואב גלנט. "האמת הפוכה לגמרי", מבהיר ליבסקינד.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם רותי סיני מהעיתון "סופהשבוע" ועם מזל מועלם, הכתבת הפוליטית של האתר "אל מוניטור", על העדרו של הנושא החברתי-כלכלי מסיקור בחירות 2013.

סיני טוענת כי מדובר באשמת התקשורת. היא מזכירה כי בשבוע שעבר העניק ראש הממשלה ראיונות לשלושת ערוצי הטלוויזיה, אך אלה שלחו אליו כתבים מדיניים ולא כלכליים, ולא ניצלו את ההזדמנות להפנות אליו שאלות רציניות בנושאי חברה וכלכלה.

מועלם טוענת כי מערכת הבחירות היא עניין פוליטי, כי אזרחי ישראל עדיין מתעניינים קודם כל בביטחון, ועל כן התקשורת דוחקת הצדה את הנושאים החברתיים. "בואי נסתכל על חצי הכוס המלאה", היא ממליצה לסיני.

עדי מאירי, כתבת הפלילים של קול-ישראל, מדברת בפינה "המלה שלי" על יחסי המשטרה והתקשורת.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית