ב-nrgמעריב (17.10.11) דווח כי השר אלי ישי הגיב בנוגע לעסקה לשחרור גלעד שליט בדפי פייסבוק של ידוענים אמריקאים (לפי הידיעה, ישי כתב באנגלית ובעברית כי "מי שחושב שעסקת שליט קשורה למחאה החברתית טועה, וש"ס תעמוד על כך שהמחאה החברתית תישא פירות").

וכך נכתב:

1. "בעמוד הפייסבוק הרשמי של ליידי גאגא צפו בדברי השר ישי למעלה מ-44 מליון גולשים. בעמוד הפייסבוק של ג'סטין ביבר צפו כ-36 מליון גולשים, בעמוד הפייסבוק של הנשיא אובמה קראו את הדברים למעלה מ-23 מליון גולשים, בעמוד של מדונה זכה השר לצפייה של שישה מליון גולשים ובעמוד הפייסבוק של דיקפריו צפו כשני2 מליון גולשים" [הטעויות במקור].

ועכשיו לעובדות: המספרים הללו מייצגים את מספר חברי הפייסבוק של כל אחד מהדפים. ההנחה שכל 44 מיליון החברים של הדף של ליידי גאגא צפו בדבריו של ישי מגוחכת כמו ההנחה שכל מי שמחזיק במקלט טלוויזיה צפה בשידור חוזר של "שישי בגאון" לפנות בוקר בערוץ 1.

2. "סך הכל קראו את דברי השר הישראלי על עסקת גלעד שליט כ-120 מליון גולשי פייסבוק העוקבים אחר פרסומיהם של הסלבריטאים הגדולים בעולם", נכתב ב-nrg.

ובמציאות: 120 מיליון הוא חיבור גס של מספר החברים של כל העמודים הנ"ל. ההנחה המופרכת היא שאין שום חפיפה בין החברים, כלומר שבין 44 מיליון חברי הפייסבוק של ליידי גאגא אין ולו אדם אחד שהוא גם חבר פייסבוק של ברק אובמה.

3. "מאחורי היוזמה עומדת החברה הישראלית 'קבוצת פרופיל', המתמחה בקמפיינים בפייסבוק, ומעניקה במה למאות אלפי גולשים לפנות אל הסלבריטיז בארץ ובעולם", נכתב ב-nrg. "קבוצת פרופיל", נכתב שבוע לפני כן ב-ynet, עוסקת בהקמת פרופילים פיקטיביים לאישים מתחומי הפוליטיקה והכלכלה.

נתקלתם בטעויות מעניינות בתקשורת? שלחו לינק וצילומסך (כך עושים זאת) לכתובת tikunim@kenans.net, וציינו אם ברצונכם לקבל קרדיט.