"גלובס" מחק מהאתר טור של הפרשן אלי ציפורי אחרי שהתברר כי הוא מתבסס על קביעה שאינה נכונה. הטור ניגח את המנכ"לית הפורשת של משרד המשפטים, אמי פלמור, על רקע זכאותה לקבלת פנסיה תקציבית. אלא שפלמור כלל אינה מקבלת פנסיה כזו. בחשבון הטוויטר של המשרד הגדירו זאת כ"פייק ניוז". מתברר כי ציפורי ביקש את תגובת המשרד, אך לא חיכה שזו תתקבל לפני הפרסום.

"הבהרה: לאחר ירידת העיתון לדפוס פנתה אלינו מנכ"לית משרד המשפטים היוצאת אמי פלמור והסבירה כי הכתוב בטור של אלי ציפורי בדבר זכאותה לפנסיה תקציבית אינו נכון, וכי היא כלל אינה זכאית לפנסיה תקציבית", נמסר מ"גלובס". "נציין ש'גלובס' פנה לתגובת משרד המשפטים כבר אתמול בנושא זה ולא נענה. הטור פורסם גם באתר האינטרנט של 'גלובס' והוסר עד לבירור נוסף של העובדות".

בטורו חוזר ציפורי שוב ושוב על הטענה שפלמור תקבל פנסיה תקציבית, קביעה שאף הופיעה ככותרת הטור ("אמי פלמור היא רק דוגמה: פנסיה של כ-30 אלף שקל בחודש, הרבה לפני גיל הפרישה"). ציפורי משתמש בקביעה זו כדי להציג את פלמור כמי שתקבל ממון רב על חשבון הציבור, ובאופן מקומם. אלא שבחשבון הטוויטר של משרד המשפטים הובהר, כאמור, כי "בניגוד לנטען על-ידי 'גלובס', מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור אינה זכאית לפנסיה תקציבית".

זוהי אינה הפעם הראשונה בעת האחרונה שב"גלובס" מתנערים מפרסום של ציפורי. רק בחודש שעבר האשימו ב"גלובס" את ציפורי כי פרסם בעמוד הפייסבוק שלו דברים שאינם אמת והטעה את הגולשים

זוהי אינה הפעם הראשונה בעת האחרונה שב"גלובס" מתנערים מפרסום של ציפורי. רק בחודש שעבר האשימו ב"גלובס" את ציפורי כי פרסם בעמוד הפייסבוק שלו דברים שאינם אמת והטעה את הגולשים. "מערכת 'גלובס' מבקשת להבהיר כי הפוסט שהעלה אלי ציפורי בעמוד הפייסבוק שלו, המתייחס לעסקת הטיעון של שרה נתניהו ואשר נחזה להיות טור שהופיע ב'גלובס' ביום חמישי, איננו הטור שפורסם במקור", צייצו ב"גלובס", "לטקסט בעמוד הפייסבוק (להבדיל מהפרסום בעיתון) נוספה תוספת שלפי מיטב בדיקתנו אינה נכונה. אלי ציפורי התבקש על-ידינו להבהיר מיידית את הדברים ולדייק בעובדות. בכל מקרה, הגרסה כפי שהופיעה ברשתות היא על דעתו של אלי ציפורי בלבד. לעיתון אין קשר לפרסום, איננו עומדים מאחורי הדברים ועד להשלמת הבירור גם לא יפורסם הטור המקורי באתר 'גלובס'".

משירותו של פישמן לשירותו של נתניהו

ציפורי, לשעבר סגן עורך "גלובס" והאיש החזק בעיתון, הוביל במשך השנים, יחד עם העורך הראשי חגי גולן, קו ששירת את האינטרסים הכלכליים של פישמן, ובאופן מובהק מול הבנקים ומול הרגולטורים השונים, כפי שתואר בהרחבה בתחקיר "העין השביעית" ובפרסומים נוספים. מאפיין בולט נוסף של כתיבתו של ציפורי, שמיקם דרך קבע את טוריו בקדמת העיתון, היה הפצת תיאוריית קשר שלפיה בתקשורת הישראלית פועלת "חונטה" של עיתונאים הקשורים באופן סמוי, בין השאר כדי לרדוף את ציפורי עצמו (משלב מסוים החל ציפורי למנות גם את עיתונאי "העין השביעית" באותה כת חשאית).

עם התמוטטותו הכלכלית של פישמן, מכירת העיתון וכניסתה של אלונה בר-און לתפקיד המו"לית, היא הצהירה ש"גלובס" יאמץ חזון חדש, וציפורי הוזז מתפקידו לתפקיד של בעל טור בלבד. בתחילה עוד הגנה בר-און על ציפורי באופן פומבי, אולם בהמשך הפסיקו לפרסם בעיתון את הטורים שרתם למלחמה בעיתונאים אחרים, וכתיבתו זו הוגבלה לדף הפייסבוק שלו. המתח בין ציפורי למערכת אף עלה אל פני השטח בעימות פומבי בינו לבין בר-און בסוף השנה שעברה.

"חשוב לי להבהיר שהסגנון האישי, הפוגעני והלא ענייני בתגובה שלך, אלי ציפורי, כלפי פרופ' עומר מואב, אינו על דעתי ואינו על דעת 'גלובס'. זה לא עניין של ימין או שמאל, אלא של תרבות דיון"

"חשוב לי להבהיר שהסגנון האישי, הפוגעני והלא ענייני בתגובה שלך, אלי ציפורי, כלפי פרופ' עומר מואב, אינו על דעתי ואינו על דעת 'גלובס'. זה לא עניין של ימין או שמאל, אלא של תרבות דיון", כתבה המו"לית לפובליציסט הבכיר בתגובה שפורסמה בדף הפייסבוק של הכלכלן עומר מואב. ציפורי ענה כי סגנונו דווקא ענייני, וקבל על "תרבות הדיון" בטוקבקים למאמריו באתר "גלובס".

האזכור של מו"לית "גלובס" כי לא מדובר ב"עניין של ימין או שמאל" מתייחס לתפנית אחרת בקריירה העיתונאית של ציפורי: עם התמוטטותו של פישמן שינה ציפורי את יחסו למעסיקו לשעבר, והחל לתקוף אותו בחריפות. במקביל החל גם לאמץ כוכב חדש בכתיבתו: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעד אז ספג מציפורי לא פעם דברי ביקורת. על רקע החקירות הפליליות נגד נתניהו ורעייתו שרה הרבה ציפורי לפרסם פוסטים ומאמרי סנגוריה עליהם. לפי בדיקת "העין השביעית", ציפורי הוא העיתונאי המצוטט ביותר בדף הפייסבוק של נתניהו.

גם את הפרסום השגוי של ציפורי נגד פלמור אפשר לקרוא על רקע זה: פיטוריה של פלמור על-ידי שר המשפטים אמיר אוחנה היו לסלע מחלוקת ציבורי, ופלמור הפכה מטרה להתקפה מצדו של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה.

אלי ציפורי מסרב באופן עקבי להגיב לפניות "העין השביעית", וכך נהג גם הפעם.