כשגלים של עשרה מטרים ויותר מניסים גם את הנועזים שבגולשים, צריך אומץ מיוחד כדי להיכנס לים הסוער. כשיש אחד כזה, ועוד ספורטאי מצטיין, יש מי שלא מחמיץ והופך את האירוע לשער: ספורט "מעריב", שביום שני בחר להציג בקדמת הבמה את הגולש שחר צוברי, מי שהביא הרבה כבוד לישראל באולימפיאדת בייג'ינג ובאליפויות בינלאומיות.

תחת הכותרת "מדליית העוז" נראה צוברי ממריא מעל גלי הענק בסופה האלימה של יום ראשון. כותרת המשנה הסבירה את בחירת העורך: "המשחק בין בני-יהודה להפועל תל-אביב הופסק, המגרש בקריית-שמונה מוצף וספק אם מכבי חיפה תשחק בו הערב, אז זה הזמן לתת כבוד (ואת תמונת השער) לגולש האולימפי שחר צוברי, שניצל אתמול את מזג האוויר הסוער ובחר להביט לגלים של תל-אביב בעיניים".

על פניו, בחירת השער מעניינת ואמיצה כמעט כמו החלטתו של הגולש לסכן את חייו, יום לאחר שמשחק בליגת-העל הופסק בבלומפילד ותמונות שחקנים הטובעים בשלוליות הענק סיפקו אפשרויות רבות לשערים רטובים, למשל כמו זה של ספורט "ידיעות אחרונות" ("כדור מים"). אלא שחוץ מקריאות התפעלות לשער "מעריב" – שילוב של סערת מזג האוויר עם ענף ספורט שהוא לא כדורגל – יש אפשרות אחרת, שאולי לא עולה על דעתו של הקורא הממוצע. לא נכחתי בחדר עורך הספורט של "מעריב" כשהוחלט על השער הזה, אבל חיברתי כמה נתונים והצטיירה תמונה שמאירה את הבחירה מזווית אחרת ומעוררת תהייה: האם השער תמים או שעמדו מאחוריו שיקולים זרים?

ביום שישי האחרון פורסמו ב"ידיעות אחרונות" הקריטריונים להשתתפות ספורטאים באולימפיאדה הבאה ("כך תגיע ללונדון 2012"). כותרת המשנה בישרה שמדובר בסקופ: "לידי 'ידיעות אחרונות' הגיעו הקריטריונים הישראליים להשתתפות באולימפיאדה". המידע הגיע מכיוון הוועד האולימפי הישראלי, שקובע את התנאים באמצעות היחידה לספורט הישגי במכון וינגייט. זו היתה סטירה על לחי "מעריב", שנוהג להקצות עמודים רבים לסיקור הענפים האולימפיים, כולל מדור שבועי איכותי שמעניק במה למקופחים עלי אדמות בתקשורת הספורט הישראלית.

ביום ראשון ערך הוועד האולימפי מסיבת עיתונאים והציג באופן רשמי את הקריטריונים (אלה שפורסמו יומיים קודם ב"ידיעות"), וגם הכתיר את ספורטאי השנה שלו – הגולש נמרוד משיח. מדובר ביריבו הגדול של שחר צוברי, כשרק אחד מהם יוכל לייצג את ישראל באולימפיאדה.

וכך, בעוד משיח מוכתר לספורטאי השנה על-ידי אלה שהדליפו ל"ידיעות", דאגו ב"מעריב" לצלם את צוברי מתגרה בגלים והפכו אותו לגיבור היום שלהם. בידיעה על צוברי בעומק העיתון סופר על נסיעתו למחנה אימונים בצרפת (מידע זניח למדי), ובהמשך נכתב על זכייתו של משיח בתואר מטעם הוועד האולימפי. ב"מעריב" לא פירסמו מלה על הקריטריונים האולימפיים לספורטאים. כלומר, אם אכן מדובר כאן בנקמה אלגנטית של "מעריב" בוועד האולימפי, הרי שהיא מלווה בפגיעה בקוראי "מעריב".

ההרגל האוטומטי של עורכים וכתבים פגועי אגו שלא לפרסם ידיעה מסוימת רק כי פורסמה אצל המתחרים אינו רק אידיוטי, אלא הוא גם מפספס את המטרה. ב"מעריב" היו יכולים (וצריכים) לפרסם את הקריטריונים, לרדת לעומקם ולבדוק אם הם הגיוניים. הם היו מוצאים הרבה דלתות פתוחות: ב"הארץ" נכתב ביום שני כי בכמה איגודי ספורט שוררת מורת רוח מהתנאים שנקבעו.

7 קטנות

קשוט עצמך. אריה מליניאק, "ידיעות אחרונות", נזף בערוץ הספורט ש"שבוי בקונספציה שכל העולם כולו מכבי תל-אביב", ולכן כמעט שלא מאפשר הצצה למשחקים אחרים בזמן שהוא משדר את מכבי. צריך להזכיר למליניאק שהרבה לפני שההורים של ערוץ הספורט תיכננו להוליד אותו, העיתון שבו הוא עובד המציא את הקונספציה וחי איתה עד היום בביטחון מוחלט שזה הדבר הכי נכון לקוראים, כמו גם לחשבון הבנק של בעלי הבית.

סוגה עילית. שמחה רבה בערוץ ONE הטלוויזיוני, שעומד לעלות לאוויר: השבוע פורסם כי לא יחולו עליו שום הגבלות תוכן, כך שאם ירצה יוכל לשדר גם כתבות מהסוג הזה על פמלה אנדרסון, שהיא כידוע ספורטאית מצטיינת או סתם אוהדת של הירוקים. השבוע הם העניקו לה במה מכובדת כדי שהקוראים ("החזקים בלבד") ימשיכו להיכנס בהמוניהם לאתר הספורט מס' 1.

חשבון לא פשוט. ומי יעשה סדר בבוקסת הציונים המבורדקת ב"ידיעות אחרונות"? ביום שלישי אפשר היה למצוא את הבלם בנאדו והקשר גולסה ממכבי חיפה בעמדות המגינים, את הקשר בוקולי בתור בלם, את המגינים משומר ומאסיללה בקישור ואת רפאלוב ההתקפי מתופקד כקשר הגנתי. ועוד נפלאות: אייל משומר קיבל ציון 5 עם הנימוק "משחק טוב", בעוד שגולסה ואופיר חמו זכו לאותו ציון עם ההסבר "משחק בינוני".

ב-ynet שוב מתבלבלים בזיהוי. והפעם: את ליאור חכמון הפכו לעמית שמחון.

ב-ynet מתבלבלים קצת גם עם השופטים, אף שגורמים בענף חושבים שההגדרה דווקא מתאימה.

שליו מנשה כבר מזמן בבני-יהודה, אבל ב-nrg הפכו אותו שותף לחגיגות של מכבי נתניה.

ב-ONE כבר לא מדביקים כל כישלון של נבחרת הנוער לצ'ילבה אלי אוחנה, אבל סתם מתעלמים מנוכחותו ובאותה הזדמנות מפקפקים בבריאות שחקניו.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il