סכינים שנמצאו על הספינה מאבי-מרמרה (צילום: דובר צה"ל)

סכינים שנמצאו על הספינה מאבי-מרמרה (צילום: דובר צה"ל)

סאטיריקן ישראלי עוכב הבוקר לחקירה אחרי שניסה להיכנס לתחנה המרכזית בתל-אביב עם תיק ובו סכינים רבות וכאפייה. אביב קרסוצקי הוא במאי מהדורת החדשות הסאטירית של אתר ביקורת התקשורת הימני "לאטמה", והסכינים שהביאו להיתקלותו עם כוחות אכיפת החוק נועדו לשימוש במערכון על אודות הסכינים שנמצאו בספינה מאבי-מרמרה במשט לעזה.

מהדורת החדשות הסאטירית "מהדורת השבט" מצולמת באולפן בקריית-מטלון שבפתח-תקווה. קרסוצקי, שעשה את דרכו לאולפן בתחבורה ציבורית, התכוון להחליף אוטובוסים בתחנה המרכזית של תל-אביב. נוסעים המעוניינים לבצע חילופים כאלה יורדים מן האוטובוס ברציף שמחוץ לתחנה, ואז נדרשים להיכנס דרך אחד השערים אל תוך התחנה כדי להגיע לרציף מצדו השני. הכניסה לתחנה כרוכה בבידוק בטחוני.

כשהגיע קרסוצקי אל עמדת הבידוק הבטחוני הודיע מראש לשומרים כי בתיק שהוא נושא "יש ציוד בעייתי שמיועד לצילומים". קרסוצקי סיפר ל"עין השביעית" כי השומרים ביקשו ממנו לחכות לקצין הבטיחות של חברת השמירה. הקצין, לכשהגיע, אמר לקרסוצקי: "תעקוב אחרי".

קרסוצקי עקב אחרי קצין הבטיחות "לקומה התחתית במבוך", שם שוכנת תחנת המשטרה של התחנה המרכזית, והתיישב. "אני יושב שם עד שיפתחו את התיק", הוא מספר. "מתחילים לזרוק את הדברים ולזרוק מבטים לא נעימים עד שאני מסביר את עצמי. אחרי זה הם נורא נחמדים, אבל כבר חייבים להעביר אותי לקצין משטרה כדי לראות מה עושים עם הציוד. אני בעיכוב חקירה, יכולים עד שלוש שעות לעכב אותי".

כדי לפגוש בקצין המשטרה הורו השוטרים לקרסוצקי לצעוד איתם במעלה התחנה המרכזית ומחוצה לה, אל תחנת המשטרה שברחוב שלמה (סלמה) הסמוך. "בתחנת המשטרה", מספר קרסוצקי, "עד שהסברתי, קיבלתי מבטי שנאה, כי מבחינתם אני איזה פעיל שמאל קיצוני. אמרתי, 'לא, תבינו, זה לא ככה'". כדי לנסות לטהר את האווירה, חילק קרסוצקי בין השוטרים מדבקות (סטיקרים) של "לאטמה" שעליהן מודפסת סיסמת האתר, "למה שתתעצבן לבד".

הקצין שנכח בתחנה (שמו הפרטי: אעד) היה ערבי. כשהבמאי המעוכב הובא לפניו, ביקש הקצין לנקוט אמצעים כדי לאמת את סיפורו של קרסוצקי: לגלוש ברשת האינטרנט אל האתר "לאטמה" ולצפות במערכונים. קרסוצקי ניסה להניא אותו מכך, "כדי שלא יראה מערכונים שפוגעים בערבים", לדבריו. "לא נעים", הוא מוסיף.

אחרי שהשוטרים, קרסוצקי והקצין צפו במערכונים, "הוא [הקצין] הסתכל עלי, כתב את מה שצריך ואמר שזה לא ייכנס לתיק ושהוא גורס את זה". קרסוצקי שוחרר אחרי שעתיים, וקיבל בחזרה את הסכינים, שתויגו כראיות. "זה נראה כמו הציוד שהוציאו מהספינה הטורקית. על כל דבר יש פתק שכתוב עליו משהו כמו 'פגיון, החשוד אביב קרסוצקי'".

מדוברות משטרת מחוז תל-אביב לא נמסרה תגובה עד מועד הפרסום.