ביום רביעי שעבר פירסם רחביה ברמן, עורך האתר "יופוסט", ידיעה על זהותו של ראש השב"כ הבא, וזאת בעקבות פוסט שהעלה הבלוגר האמריקאי ריצ'רד סילברסטיין. בניגוד לכללי הצנזורה בישראל, כלל ברמן בדיווחו את שמו המלא של בכיר השב"כ המיועד, על-פי סילברסטיין, להתמנות לראשות הארגון.

בכך אין כל חריג, שכן ברמן נוהג דרך קבע להפר צווי איסור פרסום ואת הוראות הצנזורה. "אין לי הרבה אמון ברשויות הביטחון, אני חושב שהן עושות שימוש נפשע בצווי איסור פרסום ובצנזורה במטרה למנוע מהאזרחים מידע שהם ראויים לדעת אותו, שהם צריכים לדעת אותו כדי להשתתף בהליך הדמוקרטי", אמר ברמן ל"עין השביעית" בחודש שעבר.

אלא שבמקרה הנדון, כיממה לאחר הפרסום הראשון נמחק שמו המלא של איש השב"כ מהדיווח והוחלף באות ראשונה בלבד. בראש הידיעה נוספה הערה בזו הלשון: "המערכת החליטה להיענות לבקשת הצנזורה הצבאית, לאחר שזו הכירה בקיום אתרנו ופנתה בבקשה, ולהסיר את השם המפורש של ראש השב"כ הבא עד להודעה רשמית על מינויו (מה שצפוי לקרות בעוד כמה חודשים). מי שכבר קרא, קרא - ומי שלא, יכול לתת לעכבר ללכת במקומו".

לדברי ברמן, הוא נענה לבקשת הצנזורה משום שמהבחינה המשפטית המקרה אינו בתחום האפור, משום עצם ההכרה של הצנזורה באתר "יופוסט" ומשום שצנזור המידע נעשה כיממה לאחר הפרסום. "החתול כבר מחוץ לשק, אז לא הפריע לי במקרה זה להיענות לבקשתם", מסביר ברמן. "אני לא מרגיש שטובת הציבור נפגעה במיוחד".

יחד עם זאת, ברמן מדגיש כי הוא אינו שותף לדעה כי בטחון המדינה ייפגע אם שמו של בכיר השב"כ יפורסם. "אני חושב שהחוק הזה הוא די מצחיק, אני לא חושב ששמותיהם של בכירי שב"כ הם סוד לבכירי אויבינו", הוא אומר.