בגיליון האחרון של "מקור ראשון" פורסמה ידיעה מאת ישי פרידמן שלפיה בערוץ הטלוויזיה של הרשות הפלסטינית, הפונה לחברה הערבית בישראל, שודרה לאחרונה תוכנית ובה רואיינו מחבלים לשעבר.

תחת הכותרת "מרואייני הכבוד בערוץ המשדר לערביי ישראל: מחבלים משוחררים" דווח כי בתוכנית של ערוץ "מוסאווא" הופיעו "סמיר סרסאווי, ששוחרר זה מכבר בתום שלושים שנות מאסר בגין השלכת רימונים לעבר אוכלוסייה אזרחית בחיפה; מחמוד ג'בארין, תושב אום אל-פחם שישב עשרות שנים בכלא לאחר שרצח פלסטיני שנחשד בשיתוף פעולה עם ישראל; ולינה ג'רבוני, תושבת עראבה שישבה 17 שנה בכלא משום שסייעה לפיגועי התאבדות רצחניים של הג'יהאד האסלאמי".

לפי הידיעה, שפורסמה בכפולה הפותחת של "מקור ראשון", השלושה "הוצגו בתוכנית כאורחי כבוד" וסיפרו "על חייהם בכלא, על התארים האקדמיים שלמדו בשנות המאסר ועל החברים שהשאירו מאחורי הסורגים".

"מקור ראשון", 18.1.2019

"מקור ראשון", 18.1.2019

התרעומת של "מקור ראשון" ממתן פתחון הפה למחבלים משוחררים אינה עולה בקנה אחד עם העובדה שבראש העיתון עומד מחבל משוחרר. אמנם יהודי, ובכל זאת מחבל משוחרר. חגי סגל, עורך "מקור ראשון", היה חבר בארגון הטרור "המחתרת היהודית". סגל, תושב עפרה, השתתף בפעולה להטמנת פצצות בבתי ראשי עיריות בשטחים. רגלו של אחד ראשי הערים נקטעה כתוצאה מהפיצוץ ברכבו, ומטען נפרד הביא להתעוורות שוטר מג"ב.

סגל הורשע ונידון לחמש שנות מאסר, מהן שלוש בפועל (הוא השתחרר אחרי שנתיים). במהלך שנות המאסר כתב את הספר "אחים יקרים", ובו כתב על ליל פעולת הטרור: "קשה לומר שהתרגשתי, על אף שידעתי כי הדיו של המעשה שאני שותף לביצועו, ממש בשניות אלו, יתגלגלו בעוד תשע-עשר שעות על פני הארץ כולה".