קוראי המהדורה הישראלית של "פורבס" קיבלו בחודש דצמבר גיליון עם שני שערים. הראשון, השער הרשמי, הפנה לראיון שהוגדר בלעדי עם מנכ"ל מיקרוסופט. השני, שער פרסומי, הוקדש לאיש עסקים אחר: גם הוא הוצג כאדם מצליח ביותר, אם כי בוודאי מוכר פחות ממנכ"ל מיקרוסופט – טוני לוי.

"אחרי שהקים ביפן את מותג התכשיטים Bless והביא לארץ השמש העולה את רשת מוצרי הטיפוח ללין – טוני לוי פותח שנה ומתכונן לכבוש פסגות חדשות ב-2019", נכתב על רקע תצלום של לוי. השער נשא את הסטמפה "Big in Japan" וכן את המונח "BrandVoice", שאמור לרמוז לקוראים שלא מדובר בשער מערכתי אלא פרסומי.

"פורבס", דצמבר 2018

"פורבס", דצמבר 2018

בפנים העיתון, על פני תשעה עמודים, התפרסם מה שנראה כמו ראיון עם איש העסקים לוי תחת הכותרת "האיש שהכניס צבע לחיים". לפי כותרת המשנה ל"ראיון", לוי הוא איש עסקים בינלאומי מצליח ובעל "פרסונה צבעונית" שכעת "מתפנה לספר את הסיפור שלו". לאורך עמודי ה"ראיון" פורסמו תצלומים של לוי עם סגן השר מייקל אורן, יהודה לוי, שגריר יפן בישראל, שר הכלכלה אלי כהן ומכונית פרארי.

גם תוכן ה"ראיון" הציג את לוי באור מחמיא במיוחד (או לפחות כזה המתיימר להיות מחמיא). "על הספה לידו, באחד המגדלים היוקרתיים בתל-אביב, שם הוא מחזיק את אחת הדירות שלו בישראל, מונח תיק מעוצב של גוצ'י", נכתב. "הוא פורס לפניו שלושה מכשירים סלולריים כדי לא לפספס אף שיחה, ובינתיים קשה לפספס את משקפי השמש היוקרתיים שתלויים מכיס חולצתו הממותגת. לאורך כל הראיון משדר לוי כריזמה יוצאת דופן. הוא מדבר באופן שוטף, בהיר, חד, וניכר שהוא יודע טוב מאוד איזה מסר הוא רוצה להעביר. בכלל, לטוני יש ראייה עסקית והוא יודע למתג דברים. גם את עצמו".

ה"ראיון" הופיע גם הוא תחת התיוג "BrandVoice", ועמודיו הוקפו במסגרת דקה. בנוסף, בעמוד תוכן העניינים של "פורבס" צוין, מתחת לשם בית-הדפוס וחברת ההפצה, כי "'BrandVoice' הוא מותג התוכן השיווקי של 'פורבס'". מעבר לכך לא נמסר לקוראים דבר על כך שמדובר בפרסומת, בוודאי לא גילוי ברור ושקוף, הצמוד לפרסומת, כפי שמחייב חוק הגנת הצרכן.

העורך הראשי של "פורבס" ישראל, דרור שאייר, מסר בתגובה: "ככל כלי תקשורת אחר, גם 'פורבס' מוכר תוכן שיווקי. 'BrandVoice' הוא מותג התוכן השיווקי של 'פורבס' בארץ ובעולם. כתבות, וגם שער פנימי, מסומנות תחת מותג זה. בכל גיליון, בעמודי התוכן, מצוין ש-'BrandVoice' הוא מותג התוכן השיווקי של 'פורבס'. בנוסף לציון 'BrandVoice' בראש כל כפולת עמודי תוכן שיווקי, הכתבות גם מבודלות משאר התוכן במגזין בכך שהן ממוסגרות, ופונט הכותרות שלהן שונה".

* * *

"פורבס", דצמבר 2018

"פורבס", דצמבר 2018

"פורבס", דצמבר 2018

"פורבס", דצמבר 2018

"פורבס", דצמבר 2018

"פורבס", דצמבר 2018