לפני כשלושה שבועות, ב-21 בפברואר בשעה ארבע אחר-הצהריים, חל בדף הבית של אתר ynet שינוי קטן, כמעט בלתי מורגש, אך כזה שעשוי להקשות על גולשי האתר לזהות כי התוכן שמוצג להם הוא תוכן פרסומי ולא מערכתי.

עד לאותו רגע היו ארבע הכותרות המובילות בדף הבית של ynet, אלה שמופיעות ממש מתחת לכותרת הראשית של האתר, מלוות בשם המדור שממנו נשאבו. בסיום כותרת המשנה של כל סטריפ נכתב, בסוגריים, "חדשות", "יהדות", "תרבות" וכדומה. רק כותרות משנה של סטריפים פרסומיים הסתיימו ללא שם המדור בסוגריים.

מובן שראוי היה, לכל הפחות, לציין בהפניה לידיעות פרסומיות כי מדובר בתוכן שאינו מערכתי על-ידי הוספת המלים "פרסומת", או לפחות "תוכן שיווקי". ובכל זאת, למרות שהגילוי הנאות המינימלי הזה לא הופיע בדף הבית של אתר החדשות הפופולרי בישראל, היו בין גולשיו כאלה שלמדו עם הזמן לזהות באמצעות היעדר הסוגריים כי לפניהם הפניה לתוכן פרסומי.

הפרט המזהה הזה נעלם באותו יום בשעה ארבע אחר-הצהריים. מאז, כל הסטריפים בראש עמוד הבית של ynet מוצגים בפני הגולשים כשכותרת המשנה שלהם מסתיימת ללא סוגריים עם שם המדור. לגולשים, שגם כך בוודאי מתקשים להבדיל בין תוכן מערכתי לפרסומי, יהיה מעתה קשה קצת יותר.

דף הבית של אתר וויינט, 21.2.2018, שעה 16:00

דף הבית של אתר ynet, בתאריך 21.2.18, בשעה 16:15

עורך ynet, יון פדר, מסר בתגובה: "חוששנו שיש לכם טעות בסיסית בעובדות. 1. שמות הערוצים לא מצוינים במובייל מזמן, וכעת הוסרו גם מהדסקטופ. 2. אין שום קשר בין התיקון הגרפי הזה לבין סוגיית התוכן הממומן. תוכן כזה אינו עולה אף פעם – לא במיין, לא בסטריפים ולא בסטריפונים. הוא עולה רק בסטריפ רביעי, בגוון בהיר שונה ומובחן במובהק, מסטריפי התוכן המערכתי. והאייטם שהוא פותח אכן מזדהה כתוכן בשיתוף. 3. מכאן שההנחה שלכם כאילו התיקון הטכני שנעשה בדסקטופ נועד לטשטש איזה מהלך מסחרי 'זדוני' – מופרכת לגמרי. 4. ההצעה להציב אייקון שיבליט את זהותו של סטריפ התוכן הממותג אכן נשקלת בימים אלה, ותיושם אם וכאשר יוחלט על כך".