לפני כחודשיים סיים ירון דקל את עבודתו כמפקד גלי-צה"ל. מיד אחריו עזב את התחנה גם ראש מערכת החדשות שמינה, אבי ברזילי. בתקופתו של ברזילי נוצר משבר חריף במערכת החדשות של התחנה. חוסר האמון ששרר בין עיתונאים בגלי-צה"ל לבין ראש מחלקת החדשות שלהם יצר אצל חלקם רושם שברזילי משרת גורמים חיצוניים, אם כי העיתונאים ששוחחו עם "העין השביעית" התקשו להצביע על גורמים ספציפיים. לכך תרמו כמה מקרים שבהם דרש ברזילי מעיתונאים לחשוף בפניו את זהות מקורותיהם.

מקרה אחד שמעורר סימני שאלה נוגע להנחיות שקיבל אבנר הופשטיין, לשעבר ראש דסק התחקירים בתחנה (וחבר ועד עמותת "העין השביעית"), לגבי טיפול עיתונאי בנעשה בקרן קיימת לישראל.

מעיון ביומנו של מפקד גלי-צה"ל לשעבר, ירון דקל, עולה כי זה נפגש במהלך פיקודו על התחנה עם עיתונאים ופוליטיקאים רבים, אך גם עם דמויות שונות מעולמות אחרים – מיו"ר חברת החשמל ומנכ"ל בנק הפועלים ועד לאיל המרכולים רמי לוי. ביקור נוסף הוא של יו"ר ומנכ"ל קרן קיימת לישראל, דני עטר ומאיר שפיגלר, שזכו לסיור בתחנה, שיחה בלשכה ו"פגישת עבודה" על "פרויקטים משותפים".

פגישה זו ראויה לציון מיוחד משום שעטר ושפיגלר כיכבו בכמה תחקירים שפירסם דסק התחקירים של גלי-צה"ל. בין היתר פורסם כי הנהלת קק"ל אחראית לשורה של פרויקטים עם מימון כפול או לא-מוסבר, לטיוח של מקרה קשה של אלימות, לרדיפת חושפי שחיתויות, לבזבוזים גדולים ועוד. שפיגלר נאלץ בסופו של דבר להתפטר מתפקידו (התפטרותו לוותה בטענות קשות על פגיעה בארגון) ומינויו למנכ"ל הביטוח הלאומי עוכב על רקע לממצאים של מבקר המדינה על התנהלותו בקק"ל.

סמוך לביקורם של עטר ושפיגלר ובתקופה שלאחר מכן החל ראש דסק התחקירים הופשטיין לקבל הוראות ישירות מראש מערכת החדשות ברזילי, שביקש להקטין את מינון התחקירים על קק"ל. ההנחיה הזאת הפכה בהמשך למפורשת יותר, והופשטיין התבקש לחדול לחלוטין מפרסום תחקירים על קק"ל. ההנחיה הזאת הפכה פומבית כשברזילי הכריז יום אחד בדסק החדשות, לאוזניהם של כמה נוכחים, כי "סגרנו שעל קק"ל לא עושים יותר תחקירים".

זמן מה אחר כך פגש ברזילי את הופשטיין באקראי בדסק החדשות – בנוכחות חיילות וחיילים נוספים – והתייחס לתחקיר של הופשטיין מאותו הבוקר (על סגירת מעון לילדים חוסים של משרד הרווחה). "הופשטיין סיפור מצוין", אמר בפומבי. "הרבה יותר טוב מהסיפורים על חברות. קק"ל כבר החלטנו שלא משדרים יותר".

ברזילי לא הגיב לדברים. ירון דקל מסר בתגובה כי "מדובר בקשקשת ממוחזרת ומופרכת של טענות הזויות ושקריות של גורמים אינטרסנטים שהחלטות ניהוליות פגעו בהם. מאז הוחלט בגל"צ על פיטוריו של אבנר הופשטיין, חבר מערכת 'העין השביעית', לא נחים אנשי האתר אלא כדי להשמיץ, ללכלך ולבזות. אין בדל שקיפות ואין גילוי נאות על סמיכות הפיטורים לגל הפרסומים. בעיני זה אינו ראוי, לא עיתונאי וגם לא סביר. לשמחתי, העשייה הרבה בגל"צ בתקופתי מקבלת משנה תוקף דווקא ביתר שאת בימים אלה. גלי-צה"ל היא תחנת הרדיו הרלבנטית והמשפיעה בישראל בזכות אנשים מצוינים והחלטות ניהוליות. לא אגרר למסעות רפש שמנהל אתר 'העין השביעית'".