ערוץ 20 לא העביר במועד את דמי הרישיון לתל"י, חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה בישראל, ועל כן החברה לא היתה יכולה לחלק תמלוגים לתסריטאים ולבמאים שיצירותיהם שובצו בשידורי הערוץ. לטענת תל"י, זו הפעם הראשונה בתולדותיה שהיא נאלצת לדחות את חלוקת התמלוגים בשל איחור בתשלום דמי הרישיון.

תל"י היא חברת התמלוגים של התסריטאים והבימאים בישראל. היא גובה מגופי השידור השונים בתחומי מדינת ישראל דמי רישיון עבור השימוש שהם עושים ביצירות של חבריה, ומחלקת את התמלוגים ליוצרים. ערוץ 20 הושק בשנת 2014 כ"ערוץ המורשת", אולם מאז קיבל אישור לשידורי חדשות ולאחרונה בעליו אף זכו במכרז להפעלת ערוץ הכנסת.

בשנה שעברה פרסם איתמר ב"ז באתר זה כי בעלי השליטה בערוץ, ובראשם המיליארדר יצחק (ויאצסלב) מירילשוילי, מחזיקים בו באמצעות חברה הרשומה במקלט מס, איי הבתולה הבריטיים שבים הקאריבי. אופן שליטה זה מאפשר למירילשוילי להסתיר מהציבור פרטים על התנהלותו העסקית.

יצחק מירילשוילי (צילום מסך)

מאז שעלה הערוץ לאוויר שודרו בו, בין היתר, גם יצירות שיצרו תסריטאים ובמאים חברי תל"י. לטענת חברת התמלוגים, אף שסוכם עם הערוץ על המועד שבו עליו להעביר את דמי הרישיון, ולמרות שהערוץ נשלט בידי אדם בעל ממון רב, הערוץ לא העביר את הכסף במועד – ועל כן חברת תל"י לא יכולה היתה להעביר במועד את התמלוגים ליוצרים.

אופירה לובניצקי, מנכ"לית תל"י, אישרה בפני "העין השביעית" כי "ערוץ 20 לא העביר את דמי הרישיון במועד שסוכם בין הצדדים עבור התקופה שמתחילת שידוריו ועד לסוף שנת 2016". לדבריה, "כתוצאה מכך תל"י נאלצה לדחות, בפעם הראשונה מאז הקמתה, חלוקת תמלוגים לתסריטאים ובמאים". לובניצקי הוסיפה כי "תל"י מתייחסת בחומרה רבה לפגיעה שכזו בתסריטאים ובבמאים ופועלת לגבות את דמי הרישיון ולחלקם מיד עם קבלתם".

דוברת ערוץ 20, אירית שגב, מסרה בשם הערוץ כי "התשלום הועבר כנדרש". בעקבות פנייה נוספת לתל"י מסרה המנכ"לית לובניצקי כך: "אמנם הועברו צ'קים – דחויים בחצי שנה. לכשייפרעו הצ'קים נשמח לספר שדמי הרישיון שולמו. נכון להיום – זה טרם קרה".