דן מרגלית, הפובליציסט הבכיר של "ישראל היום", פוטר מתפקידו בעיתון על-ידי העורך החדש, בועז ביסמוט. "פרנסתי נפלה על הגנת חופש הדיבור", צייץ היום (6.6) מרגלית לעוקביו בטוויטר. "בועז ביסמוט שטס עתה עם ביבי פיטר אותי מ'ישראל היום'. זה לא כלכלי כי לא הציע להפחית משכרי. אני גאה וגם עצוב".

מרגלית היה אחד העיתונאים הבכירים והמוכרים היחידים שהסכימו לעבוד ב"ישראל היום", שנוסד על-ידי המיליארדר שלדון אדלסון כמכשיר פוליטי לקידומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מבין כותבי "ישראל היום", מרגלית היה אחד הכותבים היחידים שנהגו למתוח ביקורת על נתניהו בחינמון – אם כי זו היתה תמיד מסויגת ורכה.

בראיון שפורסם בשבוע שעבר ב"גלובס" טען הפובליציסט הוותיק כי במהלך קרוב לעשור של כתיבה בחינמון ניסו לפטרו כמה פעמים. "אני חושב שהיו נסיונות להדיח  אותי, אני בטוח. אבל אי שם בין משפחת אדלסון ובין עמוס רגב הוחלט לפחות נכון לעכשיו להדוף את הדרישה הזאת", אמר לכתב יונתן כיתאין. רגב, העורך המייסד של החינמון, הוחלף לפני כחודש על-ידי ביסמוט. באותו ראיון אמר מרגלית כי נפגש עם העורך החדש לאחר מינויו, וכי "הכל יימשך כסדרו".

בעבר נהג מרגלית לפרסם מאמרים רבים במהדורה היומית של "ישראל היום", ובהם פרשנויות ודעות על נושאים אקטואליים. בנוסף, פרסם טור קבוע בכפולה הפותחת של המוסף הפוליטי השבועי. בשנים האחרונות, לאחר שהחל למתוח ביקורת על ראש הממשלה נתניהו, הפסיק רגב להזמין ממנו מאמרים לגליונות אמצע השבוע. בטור השבועי, בכל פעם שמתח ביקורת על נתניהו, הקפידו עורכי המוסף להימנע מהבלטת הדברים בכותרות ובכיתובים.

במקביל לצמצום המקום שניתן לו בחינמון פתח מרגלית חשבונות בטוויטר ובפייסבוק, ובהם נקט לשון חריפה יותר כלפי בנימין נתניהו ורעייתו שרה. מהדברים שאמר לאחרונה בראיון ל"גלובס" עולה כי גורמים חוץ מערכתיים – בסביבתם של המוציאים לאור או בסביבתו של ראש הממשלה – לחצו על העורך הקודם לפטרו. כעת, עם התבססותו של העורך החדש, הלחץ עבד.

ב"ישראל היום" בחרו שלא להגיב לדברים.

* * *

הציוץ של מרגלית, 6.6.17

הציוץ של מרגלית, 6.6.17