ההעמדה לדין התקדימית של המעורבים בהפקת והפצת חוברת מודעות הזנות "בננה" הגיעה השבוע לסיומה עם מתן גזרי-דין לשני הנאשמים האחרונים בפרשה. האישומים, ההרשעות, המאסרים על תנאי והקנסות התקדימיים באו בעקות תיקון לחוק העונשין שיזמו לפני שנים אחדות חברי-הכנסת אורית זוארץ ודב חנין. התיקון לחוק ביטל את הסייגים שאיפשרו למפרסמי שירותי זנות לחמוק מעונש וקבע חד-משמעית כי "המפרסם פרסום בדבר מתן שירותי זנות, כשנותן השירות אינו קטין, דינו – מאסר שלוש שנים או קנס" בגובה של עד 226,000 שקל.

יוסף גלעדי, בעליו לשעבר של העיתון "בננה", הורשע בשנה שעברה בעבירות מרובות של פרסום דבר מתן שירותי זנות, נידון לשישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ולקנס בסך 100 אלף שקל. לפני שבועות אחדים הוסכם כי בעל בית-דפוס שהדפיס את החוברות ישלם 30 אלף שקל למיזם המסייע לנשים במעגל הזנות מבלי שיורשע. נאשמת נוספת בפרשה, ששכרה דירה אשר שימשה לזנות ופרסמה את שירותי הזנות בחוברות "בננה", הורשעה בפרסום דבר שירותי זנות והחזקת מקום לשם זנות ונידונה למאסר על תנאי ולקנס בסך 7,000 שקל.

השבוע הגיע תורם של שני הנאשמים האחרונים: שרון דגני, בעלים של חברת פרסום מקוון שהפך לבעלים של אתרי סקס ופרסם באופן קבוע מודעות זנות רבות; וערן שחר, שעבד עבור דגני כסוכן שטח, תיווך בין המפרסמים לחברה וגבה את דמי הפרסום. דגני הורשע, במסגרת הסדר טיעון, בעבירות רבות של פרסום דבר מתן שירותי זנות. שחר הורשע, במסגרת הסדר טיעון, בסיוע לפרסום מתן שירותי זנות.

במהלך דיון שנערך השבוע בפני השופט צחי עוזיאל, סגן נשיא בית-משפט השלום בתל-אביב–יפו, נגזרו על דגני שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 85 אלף שקל. על שחר נגזרו שלושה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 1,500 שקל.

13410-08-14