המשטרה עצרה הבוקר (ד') כתב המתגורר ברמת הגולן בחשד לעבירה על החוק האוסר הסתה לאלימות או לטרור ופרסום דברי תמיכה בארגון טרור. הידיעה על כך היכתה בהפתעה את מכריו של האיש, בסאם ספדי, בן העדה הדרוזית ממסעדה המתגורר במג'דל-שמס, בן 43, נשוי ואב לשלושה. אחד ממכריו אמר כי מדובר באיש מקובל מאוד, ושלא ייתכן כי ביצע את המיוחס לו. בבית-משפט השלום בנצרת, לשם הביאה אותו היום המשטרה לצורך הארכת מעצרו, טען כך גם סניגורו, עו"ד סאמי מוהנד.

רס"מ ברק כץ אמר בבית-המשפט בשם המשטרה כי "לא מדובר באדם תמים" וכי הוא "נוקט בתחבולות". כץ גילה כי את הדברים שמייחסת המשטרה לספדי הוא פרסם בפייסבוק, ולא בכלי תקשורת כלשהו. הוא גם טען כי לא ידוע למשטרה על מעמד עיתונאי רשמי שיש לספדי. "הפרנסה היחידה באופן רשמי שלו זה מהמוסד לביטוח לאומי", טען. בהסכמת הצדדים, השופט נעמן אדריס האריך את מעצרו של ספדי עד יום ראשון.

ככל הידוע, ספדי עובד בחברת הפקה עצמאית המעניקה שירותים לרשתות טלוויזיה הפועלות באזור. אחת מהן היא "אל-עלאם" ("העולם") האיראנית. אתר האינטרנט בערבית של "אל-עלאם" דיווח על המעצר בהבלטה בכותרתו הראשית, ידיעה התפרסמה גם באתר בשפה האנגלית. הידיעה התבססה על דיווחה של סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק", שציטטה מהודעה של דוברת משטרת ישראל לתקשורת בערבית, פקד לובה סמרי.

הידיעה ב"אל-עלאם" טוענת כי כי אין עילה אמיתית למעצר, ורומזת כי ישראל מתנכלת לספדי בעקבות דיווחיו על "גזל נפט מאדמת רמת הגולן", בקידוחים שעורכת ישראל ברמה. בידיעה נכתב כי בעבר נעצרו כתבי "אל-עלאם" בירושלים והגדה המערבית, וכי ישראל תקפה את משרדי רשת הטלוויזיה בעזה.