קבוצת מכבי אשדוד בכדורסל נשים השלימה אתמול ניצחון וזכייה שלישית ברצף (ורביעית בתולדותיה) באליפות המדינה. הישג ספורטיבי מרשים. המשחק נגד מכבי רמת חן היה המשחק החמישי והקובע בפלייאוף. אולם זיסמן ברמת גן היה מפוצץ באוהדי שתי הקבוצות, והמשחק היה מסעיר. רמת חן, שסיימה את העונה הסדירה במקום הראשון, כבר הובילה ב-14 נקודות, אך אשדוד הצליחה לצמצם, ובסופו של דבר לנצח.

אבל אתר ערוץ הספורט, שמשדר את משחקי ליגת הנשים, לא מצא לנכון להעניק לניצחון ולזכייה באליפות כותרת ראשית. תנועת אצבע מגונה שעשה באותה שעה נייט רובינסון, שחקן הפועל תל אביב בכדורסל, לעבר האוהדים באולם הדרייב-אין, נראתה לעורכי האתר ראויה יותר להבלטה מאשר הנפת צלחת אליפות. לא צריך להיות פמיניסטית כדי להתקומם. מספיק להיות חובבת ספורט.

אם לא די בכך כדי לקונן על העדפת הפאלוס הלא מקצועית הזו, בסיקור המשחק מצאו עורכי האתר טעם לחזור ולציין בכותרות בולטות ובטקסט שמאמנת רמת חן שירה העליון "הזילה דמעה", "פרצה בבכי" ו"בכתה בסיום". הלו, 2016 עכשיו, כמה אפשר להיות סטריאוטיפי?

"רובינסון סימן תנועה מגונה", אתר ערוץ הספורט (צילום מסך)

"רובינסון סימן תנועה מגונה", אתר ערוץ הספורט (צילום מסך)

כמובן שהגישה הזו השתרבבה גם אל סיקור המשחק, שבו נכתב: "עדן ענבר [מאמן אשדוד] ידע להוביל את הקבוצה שלו למהפך מרשים", לעומת "החבורה של שירה העליון סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון...". לאדן ענבר יש קבוצה, לשירה העליון רק חבורה.

שיקול הדעת העיתונאי המוטה והלקוי הזה מפתיע ולא מפתיע. הוא מפתיע מפני שאת ערוץ הספורט אי אפשר להאשים בהדרת נשים. יש בו נוכחות מרשימה לעיתונאיות, מגישות ושדריות מצוינות. אבל הוא לא מפתיע כשנזכרים שרק לפני כחודש וחצי, כשליגת הנשים הושבתה במאבק מוצדק לשוויון תקציבי, נשאה טל היינריך, אחת מעיתונאיות הערוץ, במסגרת פינת הדעות במהדורת החדשות של יום חמישי, את נאום הגבר הלבן: "דווקא כאישה עם קריירה של עשור בתחום הספורט, שהחלה בשידור כדורסל נשים", אמרה היינריך בלי למצמץ, "אני מאמינה שעצם חלוקת תקציבי ספורט היא חוסר צדק... אין הצדקה לקיומו של ענף שאין לו די אוהדים ותורמים...". כאילו שלכדורגל בישראל יש די אוהדים ותורמים.

אבל לא רק היינריך יורקת לבאר שממנה היא שותה. בתחתית דף הבית באפליקציה הסלולרית של האתר, בשעה שהכותרת הראשית שלו עסקה בתנועה המגונה של רובינסון, התנוססה פרסומת למטרנה (ולא לסכיני גילוח). אז כנראה שזו השיטה בערוץ הספורט: נצל וזרוק לעזאזל.