דן רון, לשעבר סמנכ"ל הסחר של ערוץ 10 והמשנה למנכ"ל נענע 10, פעל בניגוד להנחיות הממונים עליו, בחוסר תום לב ותוך חריגה מסמכות. כך טוענת חברת ישראל 10 בע"מ, זכיינית ערוץ 10, וחברת נענע 10 בע"מ, מפעילת האתר הנושא שם זה.

החברות טוענות, באמצעות עורכי-הדין שי תקן, מורן פרידמן ונעמה משה, כי ביולי 2014 החליט רון לקיים פגישות בחו"ל עם משקיעים פוטנציאליים לערוץ בלי שקיבל אישור לכך. רון הודיע לדירקטורית הערוץ מטעם יוסי מימן, אירית אילוז, על פגישותיו המתוכננות עם משקיעים פוטנציאליים בשולי הודעת דוא"ל ששלח לה. "אבקש שכל פגישה עם משקיע תיעשה על-ידי הבעלים ולא על-ידי עובדי הערוץ", הבהירה הדירקטורית לרון, אולם לטענת עורכי-הדין, הוא בכל זאת יצא לפגישה המתוכננת.

"דן", כתבה לו בעקבות כך אילוז, "ההתנהגות שלך לא מקובלת לחלוטין. הניסיון שלך לפנות לכל העולם ולחשוב שלאו [הכוונה לליאו מלמוד, נציג נוסף של מימן בדירקטוריון ערוץ 10] ואני לא מתואמים אינה מקובלת לא עלי ולא על לאו!". רון השיב לה: "יש לי תחושה שלא לוקחים אותי ברצינות וחבל...", ועל כך השיבה לו אילוז: "דן, לקיחת אנשים ברצינות ניתנת כאשר אנשים מתנהלים בצורה שקופה ותקינה ולא מייצרים מניפולציות".

עוד טוענים באי-כוחן של החברות כי רון הסב להן פגיעה כלכלית משום שסירב בתוקף ליישם תוכנית התייעלות שנקבעה לערוץ, וכי הוציא מסמנכ"ל הכספים למעלה מ-100 אלף שקל כתשלום בגין מע"מ על בונוס בסך 600 אלף שקל שדרש, וזאת בלי לקבל קודם לכן את אישור הדירקטוריון.

הטענות הללו כלולות בכתב הגנה שהגישה ישראל 10 לבית-הדין האזורי לעבודה בתל-אביב–יפו לפני כשבועיים, אחרי שרון הגיש נגדה תביעה בדרישה לפיצוי בסך למעלה מ-1.5 מיליון שקל.

רון טען, באמצעות עורכי-הדין כרמל חורב-אלטמן ותומר הדס, כי פוטר בלא שימוע מעבודתו בישראל 10 ובנענע 10. לדבריו, ביולי האחרון הודיע לו מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי כי הוחלט לקצץ כ-40% משכרו, כך שבמקום 75 אלף שקל ברוטו לחודש יקבל 45 אלף שקל ברוטו לחודש בלבד. רון הודיע לו כי הבקשה אינה מקובלת עליו ויצא לחופשה מתוכננת בחו"ל. כשחזר מחופשתו פוטר לאלתר, הוא טוען.

"מר ורשבסקי כלל לא טרח לשמוע את התובע בטרם מסירת החלטת הפיטורים, וקל וחומר סירב להצעתו של התובע לשקול חלופות אחרות", טוען רון בתביעתו. "[...] כאשר הציע התובע להמשיך בעבודתו בפועל במהלך תקופת ההודעה המוקדמת לה הוא זכאי טרם שייכנסו פיטוריו לתוקף, או לערוך חפיפה מסודרת למי שימונה במקומו, נדחו הצעותיו לאלתר, בעוד מר ורשבסקי דורש ממנו לעזוב עוד באותו יום: 'קח את הדברים שלך ולך היום...'. כך ממש!".

31313-11-14