חברת הפיננסים הלמן-אלדובי תובעת מיליון שקל מהמקומון הירושלמי החרדי "מרכז העניינים", בשל הוצאת לשון הרע.

לפני כשנה פורסמה בעיתון כתבה מאת יאיר גליק על קרנות נאמנות שהשיקה הלמן-אלדובי עבור הקהל הדתי-חרדי. מדובר בקרנות שבהן כספי החוסכים אינם מושקעים בחברות בורסאיות (מחשש חילול שבת), אלא באגרות חוב ובאפיקים אחרים.

לוגו העיתון הירושלמי של רשת המקומונים החרדית "מרכז העניינים"

לוגו העיתון הירושלמי של רשת המקומונים החרדית "מרכז העניינים"

בין היתר נכתב בכותרת המשנה של הכתבה שפורסמה במקומון הירושלמי כך: "לראשונה מועלית טענת 'הונאה' בכשרות שאינה של מזון, אלא של קרנות נאמנות, והמהומה גדולה. גם הרשות לניירות ערך בתמונה והיא חוקרת. מה קורה במסלולי ההשקעה והקרנות הכשרות ומדוע הם מעוררים אמוציות כה גדולות".

בגוף הכתבה נכתב: "יש מי שאומר שבתשקיף הקרנות הכשרות של הלמן-אלדובי כתוב שיעקב מורשת יהיה אחראי על בדיקת ההשקעות לפי ההלכה, ולצורך כך יתייעץ עם הרב דביר [...] אותם גורמים גם מספרים כי היו מי שפנו להרב דביר ונדהמו לשמוע ממנו שמעולם לא אישר את הקרנות ומעולם לא ידע על הקמתן".

בעקבות פרסום הכתבה הגישו לאחרונה חברות הלמן-אלדובי פיננסים בע"מ והלמן-אלדובי קרנות נאמנות בע"מ תביעה לבית-משפט השלום בירושלים נגד יצחק נחשוני, עורך המקומון; נגד יאיר גליק, הכתב שחתום על הידיעה; ונגד חברת חשיפה-תקשורתית-המונית בע"מ, המוציאה לאור.

באמצעות עו"ד זאב ליאונד ועו"ד דור ליאונד טוענות החברות מקבוצת הלמן-אלדובי כי המקומון פירסם דברי שקר והוציא את דיבתן. לטענתן, אנשי המקומון כלל לא פנו אליהן כדי לברר את אמיתות הפרסום. עוד הן טוענות כי הרב דביר המוזכר בידיעה ידע על הקרנות ואישר את טיוטת התשקיף שהובאה בפניו. מלבד פיצוי כספי נכבד דורשות החברות מהעיתון לפרסם תיקון והכחשה.

בכתב ההגנה, שהוגש על-ידי עו"ד שלמה ז' פרנקל, טוענים הנתבעים כי הפרסום ב"מרכז העניינים" הוא אמת, והתבסס על כתבה שפורסמה קודם לכן ב"דה-מרקר". לפי כתב ההגנה, בעוד שבתשקיף הקרנות צוין כי יעקב מורשת יעניק לקרן ייעוץ הלכתי תוך התייעצות עם הרב אריה דביר, הרי שבראיון ל"דה-מרקר" אמר מורשת: "בהלמן-אלדובי אני רק בודק חברות ואומר אם אפשר להשקיע בהן או לא. אני מייעץ כללית ולא קשור לעניין ההלכתי".

12646-02-12