עיתונאי רשות השידור משה נסטלבאום הגיש תלונה במשטרה כדי שתחקור מי התחזה לו, לטענתו, ושלח בשמו מייל מכפיש. במקביל פנה היום נסטלבאום לבית-המשפט בבקשה כי ייתן לאלתר ובמעמד צד אחד צו שיבטל את השעייתו מעבודתו כעורך התוכנית "פוליטיקה".

ביום רביעי האחרון נשלח מייל ובו טענות מכפישות על בכירים ברשות השידור, ובהם העורך הראשי יונה ויזנטל ומנהלת חטיבת החדשות בערוץ 1 אילה חסון, מכתובת הדואר האלקטרוני garonamokmeod@gmail.com. לפי הבקשה, בין היתר נכתב במייל:

עלק מנהל תקין....חחחח....פנים חדשות...ניהול מקצועי...חחח. מי? אלי בבא? שי נשר? [...] ומה עם השכר הענק וחשבון ההוצאות של יונה ויזנטל ושמעון אלקבץ? בקרוב תשמעו את הפרטים ולא תאמינו... לא תאמינו איך הפוליטיזציה נמשכת והגיעה לשיאים חדשים בניצוחם של גלעד ארדן וביבי נתניהו [...] מי שיש לו מידע בעניין ההתנהלות של ויזנטל-נשר-חסון-בבא-אלקבץ-האן מתבקש לכתוב למייל של גרון עמוק כדי שהחומר יועבר למבקר המדינה למשטרת ישראל וליועץ המשפטי לממשלה".

על המייל חתם השולח "גרון עמוק", אולם בפרטי המשלוח של חשבון המייל נכתב השם moshe nestel.

אחד מנמעני המייל היה כתב המדיה של "דה-מרקר" נתי טוקר, שצייץ תצלום של המייל יחד עם המלים "מסיפורי רשות השידור: מהכתובת garonamokmeod שוגרו טינופות, אבל לא הוסתר שם השולח. ייתכן שמשה נסטלבאום ייאלץ להסביר".

המסרון ששלחה חסון, לפי הבקשה שהגיש נסטלבאום

המסרון ששלחה חסון, לפי הבקשה שהגיש נסטלבאום

לדברי נסטלבאום, דבר המייל המשמיץ נודע לו לראשונה ביום רביעי האחרון, זמן קצר לאחר הציוץ של טוקר, כשקיבל מסרון מחסון בזו הלשון: "משה שלום, מאחר ואינך עונה לי הריני להודיעך: העורך הראשי של רשות השידור יונה ויזנטל ביקש ממני להודיעך שהוא משעה אותך עד לבירור אצלו". נסטלבאום טוען, באמצעות עורכי-הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס, כי מיד עם קבלת הודעה זו יצר קשר עם חסון ושמע ממנה כי הוא מושעה בשל "הודעת דוא"ל משמיץ". בהמשך הערב, כך טוען נסטלבאום, קיבל הודעת מייל מוויזנטל שבה נכתב כי הוא נדרש לצאת לחופשה עד ל-14 בחודש, אז יוחלט אם יושעה מתפקידו.

לטענת נסטלבאום, רק כשקיבל את המייל המשמיץ מאחד מהעיתונאים שיצרו עימו קשר כדי לקבל את התייחסותו, נודע לו כי "מאן דהו פתח כתובת דוא"ל בשרת GMAIL" תחת שם משתמש המזכיר את שמו. "יובהר כי למבקש אין ולא היתה מעולם כתובת דוא"ל כזו, וברור לכל כי 'משה נסטל' אינו שמו ובשום אופן אינו עומד מאחורי הדברים", הוא כותב בפנייתו לבית-המשפט.

עם קבלת עותק מהמייל המשמיץ כתב נסטלבאום לחסון את המסרון שלהלן:

אילה שלום. אחד העיתונאים שלח לי עכשיו את האימל. זה לא אימל שנשלח מהאימל שלי!!!! אין לי חשבון אימל כזה, ולא היה לי מעולם!!!! מישהו פתח חשבון בג'ימל, העתיק את הכותרת רשות השידור בפירוק. ושלח אותו כנראה בתפוצה נרחבת.

רק מנהל שהוא חובב וחסר כישורים ניהולים, יכול לנקוט בצעד כמו זה שנקט בו ויזנטל, לפגוע בשמי הטוב, ליחס לי דבר שלא נעשה על ידי מעולם, ולדאוג לפרסום ידיעה על השעיתי, (שרק הוא ואת אמורים לדעת עליה), ללא שימוע, ומבלי שהוא טורח כלל לשמוע את תגובתי, תוך שהוא כורך את שמי בדבר שאין לי שום קשר אליו. אני נוסע להגיש תלונה במשטרה נגד נתי טוקר, וככל הנראה אגיש תלונה גם נגד ויזנטל. אין לי שום כוונה לעבור לסדר היום על טיפולו החובבני! היית מוכנה ששמך יוכפש באותה צורה?

ויזנטל רודף אותי תקופה ארוכה, מנצל את כוח המישרה והשררה. אוסר עלי דברים שהוא מתיר לאחרים, מונע ממני יצוג משפטי כי הדברים משרתים אותו ונוהג באכיפה בררנית, אין לי שום כוונה לעבור על הדברים לסדר היום.

רק מנהל שהוא חובב מקצועי, משעה עובד עד שימוע בדבר שניתן לבדיקה פשוטה. אם כך נוהג ויזנטל בדברים שמנהל מחלקה לא היה נופל בהם, איך הוא יכול להיות מנכ"ל רשות השידור או עורך ראשי?

אם הוא לא יוציא הודעה מסודרת מייד לכל אמצעי התקשורת וינקה את שמי מהפרש שהוא הדביק לי, אאלץ לצאת לתקשורת ולספר את האמת!!!!!!!!!!!!!!".

למחרת היום שבו נשלח המייל המשמיץ הגיש נסטלבאום, כאמור, תלונה במשטרה כדי שתבדוק מי שלח את המייל המכפיש.

המסרון ששלח נסטלבאום, לפי הבקשה שהגיש

המסרון ששלח נסטלבאום, לפי הבקשה שהגיש

עיקר טענותיו של נסטלבאום, כפי שניתן להבין, נוגעות להליך השעייתו והוצאתו לחופשה מעבודתו. ההשעיה, הוא טוען באמצעות עורכי-דינו, "נעשתה, בלשון המעטה, תוך רמיסת כל זכות בסיסית ורמיסת כבודו ושמו הטוב [...] וזאת מבלי שהמשיב 2 [ויזנטל] או מי מטעמו טורחים לבדוק את אמיתות הדברים ולו בדיקה שטחית". גם הוצאתו לחופשה, מוסיף נסטלבאום, "לא התקבלה תוך בקשת תגובה" או "שמיעת גרסתו לאירועים".

לדבריו, ויזנטל האשים אותו בשליחת המייל "רק משום רצונו להדיח אותו מתפקידו כעורך 'פוליטיקה', שלושה חודשים לפני הבחירות, כדי שיוכל למנות 'עורך בובה', שיבצע את גחמותיו וגחמות הכפופים לו, בתוכנית הפוליטית המרכזית של הערוץ הראשון".

נסטלבאום מעיד על עצמו כי הוא "ידוע כמי שאינו מוכן לשמש כלי פוליטי בידי אף לא אחד מראשי המערכת הפוליטית בישראל". לדבריו, הוא "הקפיד תמיד על עבודה עיתונאית נטולת כל פניות, ועובדה זו עמדה לו לרועץ במקרה זה". אולם לא כולם ברשות השידור כאלה, לטענתו. מרגע שעזב את התוכנית הוחלט כי הפינה הקבועה ב"פוליטיקה", פינה בשם "הטריבונל" בהשתתפות אבי רצון ושלום ירושלמי, לא תשודר עוד. נסטלבאום רואה בכך עדות לרצונם של ויזנטל וחסון "לרצות את השר הממונה על רשות השידור [גלעד ארדן], שדבריהם של שני משתתפי הטריבונל היו לו לצנינים".

טרם הוגשו לבית-המשפט תגובות רשות השידור, ויזנטל וחסון.

11446-08-14