"אף אחד לא ציפה לזה, אבל אובמה שלף מהכובע הנשיאותי חתיכת שפן: חידוש היחסים עם קובה אחרי חצי מאה הוא תשובה לכל מי שמיהר להכתיר אותו ל'ברווז צולע'", נכתב שלשום בכותרת המשנה לטור של יצחק בן-חורין, כתב ynet בוושינגטון. ובאמת, לנוכח המהלכים שקידם הנשיא האמריקאי ברק אובמה בחודשים האחרונים, נראה כי כל מי שמיהר להכתיר אותו כ"ברווז צולע" צריך לאכול כעת את הכובע.

כמו למשל יצחק בן-חורין, כתב ynet בארה"ב, שדיווח לפני שישה שבועות על תוצאות הבחירות לקונגרס מתחת לכותרת שהבהירה במפורש: "בשנתיים האחרונות לכהונתו הנשיא יהיה 'ברווז צולע'". לא היה זה כינוי חד-פעמי. כבר לפני שנה הזהיר בן-חורין כי אם אובמה יפסיד בקונגרס, הוא "יהפוך לברווז צולע". בתחילת השנה הנוכחית, עוד טרם ההפסד בבחירות לקונגרס, דיווח בן-חורין על נאום הנשיא האמריקאי תחת הכותרת "נאום מצוין מפי ברווז צולע".

לפני כחודש עוד פירסם בן-חורין טור על מסעו של אובמה בסין ובאוסטרליה תחת הכותרת "'הברווז הצולע' שב עם חיוך מהטיול במזרח", אולם בהמשך החל לסגת מהכינוי. בטור שפירסם על הנשיא אובמה אחרי הכרזתו על הקלות במערך ההגירה, כתב בן-חורין כי הנשיא "נחשב 'ברווז צולע'". לפני כשבועיים פסע עוד צעד לאחור וציין כי אובמה "מכונה בקרב רבים 'ברווז צולע'". כעת, עם ההכרזה על חידוש היחסים עם קובה, נראה שבן-חורין מרגיש משוחרר לחלוטין מהכינוי "ברווז צולע" ויכול להטיף בחופשיות לכל אלה שמיהרו להצמיד אותו לנשיא ארה"ב.