האם השר סילבן שלום, העומד בראש משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, ביקר באתר שבו דלפו מיליוני ליטרים של נפט מצינור של חברת קצא"א? ישראלים שייקחו הבוקר לידיהם את העיתון "ישראל היום" יוכלו להתרשם שהתשובה לשאלה זו חיובית: השר שלום, נכתב בידיעה שפורסמה היום בחינמון, "ביקר באתר המזוהם" אתמול, על רקע הגעתו לכנס שנערך באילת.

מתוך כתבתה של רונית זילברשטיין, "ישראל היום", 9.12.14

מתוך כתבתה של רונית זילברשטיין, "ישראל היום", 9.12.14

"ישראל היום", המתנהל כשופר של לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, מקפיד מאז נודע דבר הדליפה בערבה להצניע את הקשר האפשרי בין נתניהו לאירוע בדרום, על אף שנתניהו עומד כרגע בראשם של שני משרדים המטפלים בתקרית: משרד האוצר, שתחתיו פועלת חברת קצא"א, והמשרד להגנת הסביבה, שהוא אחד הגורמים הממשלתיים האחראיים כעת על הטיפול באסון הסביבתי. השר שלום, חבר מפלגתו של נתניהו, הוא מיריביו הוותיקים בליכוד, ובעבר התמודד מולו על ראשות המפלגה.

על-פי דוברו של השר שלום, ברק סרי, המידע שפורסם הבוקר ב"ישראל היום" שגוי. "הוא לא ביקר בשום אתר מזוהם בעברונה. ממש-ממש לא", אמר סרי ל"העין השביעית". "הוא ביקר באילת. הוא התייחס לדליפה בנאום בכנס אילת-אילות שנערך אתמול באילת, אבל הוא לא ביקר באתר. הוא לא היה שם".

דובר "ישראל היום", דרור שרביט, מסר בתגובה: "היתה טעות. הידיעה תתוקן בגיליון מחר".