איש העסקים נוחי דנקנר נהג להיפגש באופן תדיר עם עורך "מעריב" וגורמים אחרים בעיתון בתקופה שבה "מעריב" היתה בשליטתו, וכן נפגש עם גורמים בכירים מכלי תקשורת אחרים. כך עולה מיומן הפגישות שלו, שנחשף הבוקר על-ידי ליטל דוברוביצקי, צח שפיצן ורועי ברגמן במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות". בין היתר נחשף ביומן כי דנקנר נפגש עם המו"ל והעורך האחראי של "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס.

יומן הפגישות של דנקנר לפברואר 2012 הוגש לבית-המשפט במסגרת התיק הפלילי המתנהל נגדו בימים אלה באשמת הרצת מניות אי.די.בי. לפי הדיווח ב"ממון", רשימת הפגישות שפורסמה בעיתון אינה כוללת את כל הפגישות שקבע דנקנר ביומנו לאותו החודש. "עוד יצוין שהיומן משקף את תכנון הפגישות לאותו יום, וחלק מהפגישות לא התקיימו בסופו של דבר", מסייגים הכתבים.

נוחי דנקנר בבית-המשפט בתל-אביב, 6.7.13. מאחור: יועצו ועורך "מעריב" לשעבר, ניר חפץ (צילום: פלאש 90)

נוחי דנקנר בבית-המשפט בתל-אביב, 6.7.13. מאחור: יועצו ועורך "מעריב" לשעבר, ניר חפץ (צילום: פלאש 90)

איש התקשורת שעימו נפגש דנקנר באופן התדיר ביותר היה ניר חפץ, עורך "מעריב" באותה תקופה. דנקנר נפגש איתו שש פעמים במהלך החודש, כך לפי היומן שפורסם ב"ידיעות אחרונות". פרטים נוספים בנוגע לפגישות הללו, הכלולים ביומן של דנקנר, מעוררים תהיות לגבי התערבות חריגה של בעל השליטה בתוכן המתפרסם בעיתון. כך, לדוגמה, נקבעה ל-8.2.12 "פגישה עם ניר חפץ ואנשי 'מעריב' בנושאי 'תוכן'". ב-14.2.12 וב-23.2.12 נקבעו עוד שתי פגישות שבהן התלוו אל חפץ "אנשי 'מעריב'", ללא פירוט. ב-27.2.12 נקבעה לדנקנר פגישה עם חפץ ואחד מסגניו, שי גולדן.

התערבות ישירה של בעל השליטה ב"מעריב" בתוכן המתפרסם בעיתון ופגישות שלו עם דרגים נמוכים מעורך העיתון עלולים להיות לא רק בעיה אתית, אלא גם הפרה של תקנון העיתון, המבהיר כי העורך הראשי הוא הסמכות העליונה בכל הקשור לתוכן המתפרסם בו.

דנקנר לא נפגש רק עם עובדי העיתון שבו שלט. מהיומן עולה כי דנקנר נפגש פעמיים באותו החודש עם בעל מניות המיעוט ב"מעריב" באותה תקופה, עופר נמרודי. זאת ועוד: בנוגע לאחת הפגישות עם ניר חפץ נכתב כי בפגישה יהיה נוכח גם נחמיה שטרסלר, הפרשן הכלכלי של "הארץ".

ב-26.2.12 בשעה 11:00 נקבעה לדנקנר פגישה עם ארנון (נוני) מוזס, הבעלים של "ידיעות אחרונות", המתחרה הישיר של "מעריב" ומי שהעניק לדנקנר סיקור אוהד בתקופת המשבר שהסתיימה באובדן שליטתו על אי.די.בי.

יומן הפגישות של נוחי דנקנר במוסף "ממון" של "ידיעות אחרונות", 2.12.14

הפרסום ב"ממון"

גם עם הבעלים של "ישראל היום", שלדון אדלסון, נקבעה לדנקנר פגישה, ב-20.2.12 במצודת-דוד. דנקנר אף קבע לעצמו פגישה עם מיכל גרייבסקי ואבי בלשניקוב, נציגיו של רון לאודר בדירקטוריון ערוץ 10. מיומן הפגישות עולה עוד כי דנקנר קבע כמה וכמה פגישות עם הפרסומאי מודי כידון, הנחשב מקורב לו.

דמות נוספת שאיתה נקבעו שתי פגישות היא ראש הממשלה בנימין נתניהו. ב"ממון" מציינים כי באותו מועד הוגש דו"ח ועדת הריכוזיות ("הוועדה להגברת התחרות במשק"), שלו השלכות ישירות ומשמעותיות על עסקיו של דנקנר באותה התקופה.