נדחתה תביעת הדיבה שהגיש הג'ודוקא אריה (אריק) זאבי נגד עיתון "מעריב" וכתבו ניר שועלי. אביגיל כהן, שופטת בית משפט השלום בתל אביב – יפו, פסקה היום כי לא נכללו בכתבה דברי לשון הרע נגד זאבי.

הג'ודוקא הישראלי הגיש לפני כשנתיים תביעה על סך 250 אלף שקל בעקבות פרסום ידיעה במוסף הספורט של "מעריב" שבה נכתב בין היתר כי זאבי לא ייסע לאליפות העולם וכי הוא "נמצא על סף סיום הקריירה". תצלומו של זאבי הופיע על שער המוסף מלווה בכיתוב: "דגל לבן" ו"מריח את הסוף? אריק זאבי לא ייסע לאליפות העולם".

הג'ודוקא אריק זאבי (צילום ארכיון: משה שי)

הג'ודוקא אריק זאבי (צילום ארכיון: משה שי)

לטענת זאבי, הידיעה פגעה בפרטיותו ובשמו הטוב. לטענת עיתון "מעריב" וכתבו, הידיעה פורסמה על סמך מידע מוטעה שנמסר מההתאחדות הישראלית לג'ודו, ולמחרת פורסם תיקון בולט. כמו כן, הנתבעים טענו כי אין בכתבה לשון הרע ועילות אחרות לתביעה.

השופטת כהן כתבה כי "כאשר מפרשים את הפרסום נשוא התביעה בהקשר אובייקטיבי, תוך בחינת הקשר הדברים, מגיעים למסקנה ולפיה אין מדובר כלל ב'לשון הרע'". לפי השופטת כהן, "מדובר בכתבה על ספורטאי מצטיין ועתיר השגים במהלך קריירה מפוארת שטיפח, אשר חווה גם כשלונות, סמוך לפרסום הידיעה. [...] כאשר כותבים על ספורטאי, שיתכן והוא בסוף דרכו המקצועית – ספורטיבית, גם אם כותבים בהפניה לכתבה 'דגל לבן', אין בה משום 'לשון הרע'".

למען הסר ספק ציינה השופטת כהן כי גם לו היתה בכתבה לשון הרע, היתה עומדת ל"מעריב" הגנת תום הלב, וכי גם לו לא היתה עומדת הגנה זו לעיתון, סכום הפיצוי היה "מינורי ביותר", וזאת משום ש"ההתנצלות / תיקון שנעשו יום לאחר הפרסום, נעשו בצורה ראויה".

השופטת כהן דחתה גם את הטענה להפרת פרטיותו של זאבי, וחייבה את התובע בהוצאות הנתבעים ושכר טרחת עורכי דין בסך 10 אלפים שקל.

ת"א 21459-11-09