ועד עיתונאי "הארץ" יכנס ביום שישי הבא אסיפת עובדים, על רקע קיצוצים ופיטורים בשוק התקשורת ופרסומים בדבר אפשרות לקיצוצים ופיטורים גם בעיתון "הארץ". המפגש יתקיים ביום שישי הבא, בשעה 11:00, בבית-העיתונאים בתל-אביב, ומוזמנים אליו כל עובדי העיתון.

במכתב שהפיץ היום הוועד נכתב כי "זמן רב עבר מאז אסיפת העובדים האחרונה, וקשה לומר שהימים היטיבו עם תנאי העבודה של עיתונאי 'הארץ'. כדרכה מאז ומתמיד, ועל אף הבטחתה לעדכן את העיתונאים מראש ולשמוע את דעתנו על צעדים מתוכננים העתידים להשפיע עלינו, ההנהלה מיישמת צעדים כאלה בלי להתייעץ או אף לעדכן מראש, ואינה רואה בנו צד לדיונים בנוגע לעתיד העיתון, שבאופן טבעי כרוך בעתיד של כולנו.

"רק באחרונה התבשרנו באינטרנט על סגירתו המתוכננת של מוסף הספורט הנפרד, מהלך שכרוך בפיטורים במחלקה, ובתקשורת מדווחים על כוונות לאחד ולצמצם מוספים אחרים. כל זאת על רקע הערכות להאטה כלכלית ב-2012, שבוודאי תספק להנהלה תירוץ לבצע קיצוצים נוספים – בדומה לקיצוץ 'זמני' בשכר שהושת במהלך המשבר הקודם".

לדברי חבר הוועד אהוד עין-גיל, לא נכון לומר שיש נתק בין ההנהלה לוועד, אך ודאי שאין שיתוף פעולה. עין-גיל מספר כי בפגישה האחרונה בין נציגי הוועד להנהלה, שנערכה לפני חודשים לא רבים, לבקשת הוועד, לא שותפו אנשי הוועד בתוכניות האפשריות לקיצוצים ופיטורים. לגבי הקיצוץ ה"זמני" בשכר, שמוזכר במכתב שהפיץ הוועד, עין-גיל אומר כי הוא עדיין בתוקף. "ההנהלה לא הודיעה שזה קבוע", הוא מדגיש, "זה 'זמני מתגלגל'".

עין-גיל מסביר כי האסיפה נועדה לאפשר לעיתונאים הרבים שהצטרפו לעיתון מאז המפגש הקודם להכיר את הוועד ולהצטרף אל פעולותיו. "המצב כפי שאנו רואים מסביב הוא לא טוב ואנחנו רוצים להיות מוכנים, למקרה ש...", הוא אומר. "עבר עלינו קיץ מעניין, השאלה אם כל זה השפיע על הנכונות להתארגן ולהיאבק או לא. אנחנו רוצים לראות מה התחושה אצל העובדים, לראות איפה אנחנו עומדים".

במכתב שהופץ לכל הכתבים/ות, עורכים/ות, גרפיקאים/ות, צלמים/ות, מתרגמים/ות, עובדים/ות ארכיון, מפיקים/ות ושאר עיתונאי/ות "הארץ", נכתב כך:

"אם לא נשכיל לפעול במשותף, לגבש חזית אחידה מול הצעדים המתוכננים ולהגן על חברינו שעומדים בפני סכנת פיטורים, לא נוכל למנוע מההנהלה לעשות ככל העולה על רצונה – רצון שלעתים קרובות מדי בא על חשבון העובדים. במהלך המשבר הקודם הפעילות המאורגנת של כולנו הצליחה למנוע חלק מהפיטורים, ולהשיג פיצויים מוגדלים לחברינו שלא שפר מזלם, ונאלצו לעזוב את העיתון.

"הגיע הזמן לחזק את השורות, לתאם עמדות, ולהחליט ביחד על כיווני פעולה אפשריים מול הצעדים החד-צדדיים של ההנהלה", מסכם המכתב.

לא התקבלה תגובת "הארץ".