בלוג הטכנולוגיה של "גלובס", "פידר", דיווח בשבוע שעבר על קמפיין פרסומי לדפדפן האינטרנט אקספלורר 9 של מיקרוסופט, שהפיקה חברת הפרסום והשיווק המקוון קיי-לוג'יק. בתחתית הפוסט הופיע גילוי נאות שהזכיר כי הבלוג של "גלובס" הגיח אל אוויר העולם בליווי ניגוד עניינים מובנה: "K/Logic היא שותפה בבלוג Feeder".

כשאתר "גלובס" דיווח בינואר על הקמת הבלוג, הוצהר שם כי "Feeder מופעל באופן עצמאי". בד בבד צוטט שם אלרועי בוכמן, מנכ"ל קיי-לוג'יק, כאומר: "תעשיית האינטרנט המקומית משוועת לבלוג מעמיק ומקיף שיוביל וילווה את התפתחות האינטרנט והדיגיטל בכלל ואת התפתחות השיווק באינטרנט והמדיה החברתית בפרט. הקמנו את Feeder כדי לענות על הצורך הזה". כלומר, קיי-לוג'יק שותפה באתר שמתיימר להיות עיתונאי מצד אחד, ומסקר את תחום העיסוק הישיר של קיי-לוג'יק, כולל את פעולותיה של קיי-לוג'יק עצמה, מצד שני.

עדות למידת החופש המערכתי של פידר אפשר למצוא, אולי, בהודעה ששלח מנהל הקריאייטיב של קיי-לוג'יק, עשהאל כהנא, לעורכת פידר, נועה פרג, בנוגע לאותה כתבה על קמפיין האינטרנט לאקספלורר 9. "אין כמוך ותודה גם לאביחי!", כתב כהנא, בכוונו לאביחי אפוטה, כתב הבלוג. "חשוב לי לא להסתבך עם הלקוח, ולמרות שהדגש ששמתם על הטכנולוגיה של פייס הוא נכון ביותר עבור פידר אני עדיין חייב איזון קל לאקספלורר [...] מודה מודה מודה! (עזאם) מפעיל לחץ עליהם לאישור", סיכם כהנא ברוח מבודחת (כשהוא מרפרר למלות התודה של עזאם עזאם אחרי שחרורו מהכלא המצרי).

ב"פידר", מסתבר, צייתו: "נכון לעכשיו יש 16 תבניות [...] כשמתוכם ישנם מספר תבניות עם עיצובי פרמיום שזמינים רק למשתמשים בגרסת הדפדפן האחרונה של מיקרוסופט (אינטרנט אקספלורר 9)", נכתב בכתבה. גם הציטוט של כהנא הורחב, כבקשתו.

מי שהפך את ההוראות של קיי-לוג'יק לנחלת הכלל הם אנשי פידר עצמם; ההודעה של כהנא פורסמה בטעות ככותרת לפוסט אחר באתר, ואחר-כך נמחקה, לא לפני שמישהו הספיק לשמור צילומסך ולשלוח לנו.

האם מדובר בתן וקח לגיטימי במסגרת יחסי עיתונאי-מסוקר, או בהוראות עריכה שמוסווית כבקשה משועשעת במסגרת יחסי מו"ל-עיתונאי? הכתב אפוטה לא השיב לפנייתנו. העורכת פרג נשאלה על ההודעה מקיי-לוג'יק והשיבה: "אין תגובה".