מנהל קול-ישראל מיכאל (מיקי) מירו עשה שימוש ברדיו לצורך קידום ענייניו הפרטיים, כך נטען בבקשה לחקירה שהעבירה בחודש שעבר ורד ברמן, חברת הנהלת אגודת העיתונאים בירושלים, אל נתי לויט, מנהל אגף החקירות בנציבות שירות המדינה. על-פי הבקשה לחקירה, מירו מנהל "יחסי תן וקח" עם גורמים שונים שמולם הוא עובד מחוץ לרשות השידור.

כפי שדווח ב"הארץ", במוקד הבקשה נמצאת הטענה כי מירו עובד זה שנים עבור גופים שונים מחוץ לרשות השידור בלא שקיבל, לפי הטענה, אישור לכך. בין היתר נטען כי מירו מרצה באוניברסיטה העברית בירושלים, הרצה בעבר גם במרכז האוניברסיטאי אריאל שבשומרון ובמכללה החברתית-כלכלית בתל-אביב, היה שותף בהקמת שדולה ציבורית ונשא הרצאות בכנסים, כל זאת בלא אישור כנדרש מרשות השידור.

מנהל קול-ישראל מיקי מירו (משמאל) ויו"ר רשות השידור אמיר גילת (צילום: "העין השביעית")

מנהל קול-ישראל מיקי מירו (משמאל) ויו"ר רשות השידור אמיר גילת (צילום: "העין השביעית")

נוסף על כך מצביעה ברמן על קשר בין מקומות עבודה של מירו מחוץ לרשות השידור ובין עבודתו ברשות כמגיש התוכנית "שעת חברה" וכעורך יומני חדשות.

כך, למשל, על-פי התלונה, ב-6.6.11, במקביל ללימוד קורס על תקשורת וחברה באוניברסיטה העברית, קורס הפתוח לתלמידי בית-הספר לעבודה סוציאלית והפקולטה למדעי החברה, הקדיש מירו 18 דקות מתוכניתו "שעת חברה" לראיון עם פרופ' אשר בן-אריה מבית-הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטה העברית. הראיון הארוך עסק בכנס שנערך באותו יום ביוזמת קבוצת מחקר שפרופ' בן-אריה עומד בראשה. עוד נטען כי פרופ' בן-אריה רואיין גם בשני יומני ערב לפחות בעריכתו של מירו, וכי פרופ' יונה רוזנפלד, לשעבר ראש בית-הספר לעבודה סוציאלית, רואיין אף הוא ביומן ערב בעריכתו של מירו.

בשנת הלימודים תשס"ט (2008–2009) העביר מירו את הקורס "יסודות הרדיו" במרכז האוניברסיטאי אריאל שבשומרון. בשנתיים האחרונות, כך נטען, ריאיין מירו ב"שעת חברה" את יגאל כהן-אורגד, נגיד המרכז האוניברסיטאי, וכלל אותו פעמיים כמרואיין ביומני ערב שערך. במועד אחר ריאיין בתוכניתו "שעת חברה" את ד"ר רון בריימן, מרצה וחבר בחבר הנאמנים של המרכז האוניברסיטאי אריאל, ואף הכין אייטם על המרכז בתוכנית רשת ב' "בדרך אל הטבע". באותה שנת לימודים העביר מירו קורס גם במכללה החברתית-כלכלית בתל-אביב. בשנתיים האחרונות ריאיין פעמיים בתוכנית ב"שעת חברה" את מיכל שוחט, העומדת בראש המכללה.

קשר נוסף נמצא, לפי התלונה, בין כנסים ואירועים שמירו לקח בהם חלק ובין מרואייניו ברדיו. כך, למשל, מוזכר כי בשנת 2008 הנחה כנס מטעם ארגון אשלים, ובשנים האחרונות ריאיין כמה וכמה פעמים אנשים מהארגון, כולל ד"ר רמי סולימאני, המנכ"ל. באפריל 2011 הנחה סימפוזיון בפסטיבל פיסול של מעלות-תרשיחא. על-פי הנטען בבקשה שהועברה לנציבות שירות המדינה, הסימפוזיון הועבר בשידור חי בתוכניתו של מירו, "שעת חברה".

באחרונה, בשלהי נובמבר 2011, הנחה מירו פאנל במסגרת כנס ישראל-שדרות לחברה. הפאנל, שנערך בשיתוף הקרן לידידות, התקיים שבועיים לאחר שמירו העלה בתוכניתו "שעת חברה" אייטם לקראת הכנס ושבוע לאחר שמירו ריאיין בה את ציון גבאי, מנכ"ל הקרן לידידות. נוסף לכך ריאיין מירו באותה תוכנית את ד"ר נרי הורוביץ, אחד ממשתתפי הפאנל. למחרת קיום הפאנל שידר מירו בתוכניתו "שעת חברה" שידור מיוחד מכנס שדרות.

מנציבות שירות המדינה נמסר כי "בתאריך 11.12.11 התקבלה באגף המשמעת של הנציבות התלונה כנגד מיקי מירו, מנהל קול-ישראל, בחשד לעבודות פרטיות ללא היתר. בתאריך 12.12.11 הועברה התלונה, על-ידי אגף חקירות משמעת בנש"מ [נציבות שירות המדינה], אל מנכ"ל רשות השידור לבדיקתו וטיפולו. בשלב זה טרם נתקבלו ממצאי הבירור".

בשבוע שעבר פנתה ברמן שנית אל נציבות שירות המדינה וכתבה כך: "את התלונה הנ"ל העברתי אליכם ולא לטיפול הנהלת רשות השידור, מאחר והיה לי ברור שרשות השידור תקבור את התלונה. אין סיכוי שחבריו הטובים של מיקי מירו, המכהנים בתפקידי מפתח בהנהלת רשות השידור, אכן יטפלו בתלונה בצורה בה הם מטפלים בתלונות נגד שאר העובדים. בהעברת התלונה על-ידיכם לטיפול והתייחסות רשות השידור כפי שכתבתם, סתמתם את הגולל על התלונה. אני חוזרת ומבקשת מכם, אנא טפלו אתם בתלונה, אין זאת סתם תלונה קנטרנית לגבי אדם שלא ביקש אישור בזמן. אני מצביעה בתלונה על מעשים שיש בהם יותר מטעם לפגם, ושל שימוש במעמד המנחה ברדיו ציבורי לקידום עניינים פרטיים".

בשיחה עם "העין השביעית" אומרת ברמן כי המידע הכלול בבקשתה נבדק במהימנות גדולה. לדבריה, היא אמנם אינה מאוהדי מנהל קול-ישראל מיקי מירו, אך לא זה מה שעומד מאחורי פנייתה לנציבות שירות המדינה. "הנהלת הרשות נוקטת היום צעדים מוזרים", היא אומרת, ומסבירה שהנהלים הנוגעים לעבודות פרטיות מחוץ לרשות נעשו קשוחים יותר. "אני יוצאת בעיקר נגד הנהלים האלה", מדגישה ברמן, "ולא ייתכן שמנהל קול-ישראל לא נשמע להם ועוד משתמש לרעה בשידור הציבורי".

מירו סירב להגיב ישירות והפנה את "העין השביעית" לתגובתה של רשות השידור.

רשות השידור מסרה בתגובה: "מדובר ברצף של שקרים והוצאת דיבה שמופצים על-ידי גורמים אינטרסנטיים ממורמרים מתוך רשות השידור, שחלקם מככב בדו"ח מבקר המדינה החמור ביותר בתולדות רשות השידור".