פשרה בין "ידיעות אחרונות" לעיתונאי מרדכי גילת, בתביעה שהגיש העיתונאי נגד העיתון בדרישה לפיצויי פיטורים. השופטת חנה טרכטינגוט מבית-הדין האזורי לעבודה תל-אביב נסמכה על דעת שני הצדדים להכרעה בגין גובה הפיצוי, שיהיה בין 260 אלף שקל ל-700 אלף שקל.

ההחלטה נפלה בקדם-משפט שנערך היום, לאחר כשלון הליך גישור מול השופטת בדימוס דינה אפרתי (מי ש"ידיעות אחרונות" הציעו לצורך העניין). הצדדים חתמו על מסמך המסמיך את השופטת לפסוק את גובה הפיצוי, אולם ביקשו כי בעוד יומיים, יום שלישי, ישמיעו טענות בפניה בניסיון להשפיע על גובה הסכום.

מרדכי (מוטי) גילת, היום בבית-המשפט (צילום: "העין השביעית")

מרדכי (מוטי) גילת, היום בבית-המשפט (צילום: "העין השביעית")

מדוע הסכים העיתון לפשרה חרף העובדה שגילת התפטר ולא פוטר? גילת עבד ב"ידיעות אחרונות" כשלושים שנה, והתפטר לפני כשנתיים. בתצהיר שהגיש לבית-המשפט לפני חודשים הוא מגולל מסכת של התנכלויות כלפיו, לכאורה, מצד מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס ומצד עורכי העיתון שהצרו לכאורה את צעדיו. עוד מאשים גילת את מוזס ואת עורכי העיתון בהתנהלות עיתונאית פסולה, צנזורה והעדפת מקורבים.

השופטת טרכטינגוט אמרה היום באולם המשפט לפרקליטי "ידיעות אחרונות": "אתם לא רוצים פסק דין על הזכאות לפיטורים", כלומר: עדיפה פשרה. בכך התכוונה, ככל הנראה, לכך שמשפט כזה, אם יתקיים, יעלה לדיון ולהכרעה משפטית את הטענות של גילת כלפי הבעלים והעורכים של "ידיעות אחרונות".

לעיון בפסק הדין

להורדת הקובץ (PDF, 50KB)