העיתונאים העירקים מוחים

HeraldNet- Journalists protest Iraqi government pressure

"כן לחופש, לא להשתקת עיתונאים", כך קראו אנשי המדיה העיראקים שצעדו ברחובות בגדאד בסוף השבוע שעבר במחאה על המתיחות הגואה בין התקשורת לממשל. ההפגנות פרצו לאחר שהעיתונאי אחמד עבדול חוסיין כתב מאמר מערכת שהאשים את אנשי המשמר הנשיאותי בשוד בנק נועז, ומצא עצמו בסבך של איומים ולחצים. חוסיין גם טען במאמרו שהשודדים נהנו מתמיכתה של אחת המפלגות הגדולות (שאת שמה נמנע מלהזכיר). במהלך השוד נלקחו שבעה מיליון דולר ונהרגו שמונה שומרים.

גם העיתונאים האפגנים מוחים

Afghanistan calls for media blackout on violence ahead of election World news guardian.co.uk

אף שהתבקשו על-ידי משרד החוץ האפגני שלא לדווח על אירועים אלימים בצל הבחירות הכלליות שנערכות בסוף השבוע, החליטו רשתות השידור השונות להמשיך לסקר את הנעשה כרגיל, וגם התקשורת המקומית התעלמה מה"בקשה" והמשיכה לדווח. "אנו מחויבים לדווח לצופים שלנו על כל מה שמתרחש במדינה", אמר דובר ה-BBC. הבקשה באה בעקבות נסיונותיו האלימים של הטליבאן לחמם את הגזרה בניסיון להפחיד את האזרחים ולמנוע מהם להגיע לקלפיות ולהצביע.

חרם מודעות ב"פוקס"

glenn_beck_200809_377

גלן בק רגיל להסתבך בגלל הדברים המטופשים שהוא אומר במסגרת הופעותיו האמוציונליות ברשת פוקס. אבל לתסבוכת האחרונה שלו – שבמהלכה כינה את הנשיא אובמה גזען ששונא אנשים לבנים – יש יותר השלכות מאשר לתסבוכות הקודמות. בעקבות ההערה האומללה החליטו חברות מסחריות גדולות רבות להפסיק לפרסם את מוצריהן בתוכניתו של בק. עם זאת, מעריציו יכולים להיות רגועים. הבוסים שלו לא יעזו לפטר אותו – גם משום שהמפרסמים נוטשים רק את תוכניתו של בק, ולא את רשת פוקס, וגם מפני שהתוכנית היומית של בק עושה נפלאות לרייטינג של הערוץ.

ג'ון סטיוארט מתעלל בסי.אן.אן, וגם בפוקס

jon_stwert_200809_377

לרשת החדשות CNN אין מגישים צבעוניים ופרובוקטיבים כמו שיש לפוקס. לכן היא גם מפגרת בהרבה אחרי יריבתה המושבעת בטבלאות נתוני הצפייה. מה שיש לה, לעומת זאת, הן כמה פינות קלילות ולא פורמליות, שמשולבות בתוכניותיה בשבועות האחרונים, ושבהן המגישים מתבלים את דבריהם במטבעות לשון עממיות כמו "Just Sayin’!", או "שלא יעבדו עליכם!". ג'ון סטיוארט – מעריץ ותיק של CNN – ראה את הפינות החדשות, ועשה מהן מטעמים.

וכדי לאזן, רגע לפני שתוכניתו יצאה לחופשה של שלושה שבועות, סטיוארט גם נכנס השבוע באמ-אמ-אמא של פוקס.

מרדוק לבד

Internet Publishers, Bloggers Say No to New Fees - I Want Media

כצפוי, לרוב הכוכבים של המדיה החדשה אין שום תוכניות להצטרף למדיה הישנה ולגבות תשלום עבור התכנים האינטרנטיים שלהם.

מתו דון יואיט ורוברט נובאק

Don Hewitt Dead At 86

מפיק החדשות האמריקאי האגדי דון יואיט מת השבוע בגיל 86. בין הישגיו הבולטים: הוא המציא את התוכנית "60 דקות" והפיק אותה במשך 36 שנה. כמו כן, ב-1960 הפיק את העימות הנשיאותי הטלוויזיוני הראשון, שבו נטלו חלק ג'ון פ' קנדי וריצ'רד ניקסון.

גם העיתונאי רוברט נובאק – שכתב טורים פוליטיים, השתתף בפאנלים של תוכניות חדשות שונות וזכה לכינוי "נסיך האופל" בשל מזגו הפסימי – מת השבוע. הוא היה בן 72.

רקוויאם לאנני ליבוביץ

Fall Fashion 2009 - How Could Annie Leibovitz Be on the Verge of Financial Collapse -- New York Magazine

בשבוע שעבר סיפרנו לכם על הצרות הכלכליות הקשות של הצלמת המהוללת אנני ליבוביץ. ובכן, השבוע החליט המגזין "ניו-יורק" להקדיש לקריירה שלה כתבה מקיפה ולבדוק כיצד הגיעה למצב שאליו הגיעה.

רק בריאות

How Men's Health magazine muscled its way to the top Media The Guardian

ה"גרדיאן" בודק כיצד הפך "Men’s Health" – מגזין בריאות שמציע מתכונים וטיפים לחיים בריאים – למגזין הגברים הפופולרי ביותר בבריטניה. במשפט אחד: הכל כרוך בנפילתו של המטרוסקסואל ועלייתו של הגבר ההטרופוליטני.

לא באינגליש

Amish newspaper succeeds Technology

"The Budget", שבועון קטן מאוהיו שנכתב ונקרא בידי בני כת האמיש ב-119 השנים האחרונות, ביטל לאחרונה את תוכניותיו להעלות את תכניו לרשת. הסיבה: כתבי העיתון איימו לשבות אם חומריהם יופצו לעולם של ה"אינגליש" (הכינוי של בני האמיש לאזרחי העולם החיצון).