בפתח התוכנית "תיק תקשורת" מבקר המנחה עמנואל רוזן את הסיקור המוטה של "ישראל היום" לטובת בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, ביחס למחדל השריפה בכרמל.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם אושרת קוטלר מערוץ 10, עם רועי לחמנוביץ', דוברו של השר אלי ישי, ועם חנוך דאום, עיתונאי "ידיעות אחרונות", על הזווית הפוליטית של סיקור הדליקה בצפון.

"ממתי הטלת אחריות על פוליטיקאי האמון על נושא מסוים הפכה להיות עריפת ראשים?", תוהה קוטלר. דוברו של השר ישי טוען כי הסיקור לקה בשגגות וברדידות וכי השר נרדף בגלל דעותיו בנושאים אחרים. לדעתו של דאום, אין קשר בין מות עשרות הסוהרים בשריפה ובין מחדלי שירותי הכבאות בישראל. בתגובה לכך אומרת קוטלר: "לא מתאים לך להיות דובר הספינים של ראש הממשלה".

דאום מוסיף וטוען כי הכנסת מצלמות התקשורת למטוס ששימש את ראש הממשלה היה מעשה "יפה", אך אומר כי לדעתו התקשורת באופן כללי היתה "אסתמתית" ו"היסטרית" והעדיפה לא לבדוק את עצמה.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם אביב לביא, כתב "מעריב", עם מיכה פרידמן מגלי-צה"ל ועם איש יחסי-הציבור נסים דואק, שייצג את הכבאים במאבקם הציבורי, על חלקה של התקשורת במחדל הכיבוי.

"כשהכבאים באו ואמרו, 'אין כבאיות, אין כבאים, אין סולמות, אין מטוסים, אין כלום', זה לא עיניין אף אחד", אומר דואק. פרידמן טוען כי עצם הדיון על אשמת התקשורת משרת את ראש ממשלת ישראל וכי אשמת התקשורת פחותה לעומת אשמת הרשויות. לביא מתבקש להכריע מי מהשניים צודק ואומר: "גם וגם".

לדעת לביא, אין קשר בין הסיקור הלקוי של התקשורת ובין מחדלי הממשלה. "התקשורת הישראלית היא במידה רבה תקשורת קומוניקטים", אומר לביא, "ואם אלי ישי או נתניהו היו מחוללים משבר קואליציוני על העניין הזה של הכבאים, אין עיתונאי ואין כלי תקשורת שלא היה עושה מזה סיפור גדול".

לסיום מתאר ב. מיכאל את מברקי מחלקת המדינה שפורסמו על-ידי ויקיליקס כ"הרבה פטרוזיליה, מעט בשר".

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית