חברי כנסת ומשפטנים עוסקים בחודשים האחרונים בחיפוש נוסחה שתאפשר להעניק הכשר חוקי לערוץ 7, תחנת הרדיו הפיראטית, שמנהליה מעדיפים להגדירה כ"תחנת הרדיו הדתית-ימנית". בתקופת הממשלה הקודמת הופעל על משרד התקשורת לחץ פוליטי כבד שלא לנקוט צעדים נגד התחנה, המשדרת מאז 1988, ועם חילופי השלטון הכריזו ראשי התחנה כי הם מצפים ש"ערוץ 7 יעלה ליבשה", כלומר יוכל לשדר באופן חוקי, ולא מספינה מול חופי הארץ. דרישתם נהנית מתמיכה של ח"כים רבים בליכוד, במפד"ל ובמפלגות נוספות.

השאלה העיקרית היא איך מעניקים לתחנה פיראטית מעמד חוקי מבלי להפוך על פיו את התהליך המתבצע בשנים האחרונות, של מתן מכרזים והענקת זכיונות לתחנות רדיו אזוריות מסחריות.

בראיון ל"הארץ" הזהיר מנכ"ל הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, נחמן שי: "אם מכשירים את ערוץ 7, צריך לקבוע שכל הזכיונות לתחנות האזוריות הם עניין אנכרוניסטי. לא ייתכן שערוץ רדיו ירכוש לעצמו את הזכות לשדר רק בגלל העובדה שהוא כבר משדר. אם אתה מכשיר אותו כרשת ארצית – יקומו כל זכייני ערוץ 2 ויגידו שגוזלים את פת לחמם. אחריהם יקומו כל התחנות הפיראטיות וירצו מעמד חוקי, ואחריהן יבואו כל מיני אנשים פרטיים ויתבעו לעצמם רדיו פרטי. הרי התקיימו מכרזים, ואנשים נאבקו על הזכות לשדר, ופתאום בא מישהו ומקבל את זה מן המוכן".

אחת האפשרויות להכשרת הערוץ היא הכרזתו כתחנת רדיו אזורית ליהודה ושומרון - שלא נכללו בחלוקת האזורים לתחנות הרדיו האזוריות עד עתה. מנהלים בערוץ 7 דוחים את ההצעה הזו מכל וכל: הם מבקשים לראות בתחנה ערוץ ארצי.

ובעוד המשפטנים מתלבטים, מחזק ערוץ 7 בפועל את מעמדו כתחנת רדיו לכל דבר. כתביו נראים בשטח כמעט בכל אירוע רשמי, מדווחים בגלוי מן הכנסת, ואחד הכתבים אף הוזמן להצטרף למסעו הראשון של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לארצות-הברית - למרות שמדובר, לפחות לפי שעה, בתחנה שאיננה פועלת במסגרת החוק.

גיליון 4, יולי 1996