תושב ההתנחלות קדומים שבשומרון הגיש לפני כשבועיים בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 75 מיליארד שקל נגד עמותת שלום-עכשיו, בטענה כי הוציאה את דיבתו ואת דיבת כל היהודים המתגוררים בגדה המערבית.

התובע, דביר זולדן, טוען בפני בית-המשפט המחוזי בתל-אביב–יפו כי יש לחייב את תנועת השמאל בהוצאת דיבה משום שטענה כי יהודים הם שתקפו את בית משפחת דוואבשה בכפר דומא ורצחו כמה מבני המשפחה. לפי כתב התביעה, כבר למחרת מעשה התקיפה העלתה שלום-עכשיו "אשמות כוללניות כלפי ציבור רב אשר טרם הוכחה המעשה וטרם הוכח כי המעשה נעשה בידי יהודים מה שמוכחש מכל וכל" (כך במקור). התנועה, כך טוען זולדן, גם "נתנה במה לאישי ציבור" שהוציאו אף הם את דיבת המתנחלים כשכינו אותם "טרוריסטים" ו"דאע"ש".

בתביעתו מעלה זולדן את הטענה כי מבנה האותיות בגרפיטי שרוסס במקום התקיפה הוא עדות לכך שיהודים לא ביצעו את המעשה. כמו כן טוען התובע כי השב"כ חילץ הודאות מפי ערבים כי הם שביצעו את הצתת הבתים בכפר על רקע חוב כספי, אם כי הוא מוסיף כי מידע זה "טרם אומת".

"לנוכח האמור מתבקש בית-המשפט הנכבד לזמן הנתבעת לדין ולחייבה בסכום הפיצוי האישי ולכל חברי הקבוצה בסך של 150,000 שקל לכל נפש אשר מתגוררת בתחומי יהודה ושומרון כולל תינוק, ילד, ילדה, נער, נערה, איש, אישה, כל אחד בנפרד אשר נפגע כתוצאה מכך ומועמד לסיכון ביטחוני בשל האשמות השווא של הנתבעת".

בבקשה לאישור התביעה מסביר זולדן כי "קרוב ל-500,000 נפשות מתגוררות בתחומי יהודה ושומרון, ולכן אם לא תאושר הבקשה, הרי שהדבר ייצור עומס רב ואף כבד מאוד על מערכת המשפט בשל פתיחת תיקים בסך 500 אלף בידי כל מתנחל, ילד, ילדה, איש ואישה בנפרד, נער ונערה, צעיר וצעירה, והדבר יגרום לקריסת מערכת בתי-המשפט וייוצר עומס רב על בית-המשפט השלום תל-אביב–יפו ובוודאי כי ייווצר עומס רב על השופטים, ועל כן, למען התייעלות ניהול הליך ונוחות הדיון, מן הראוי כי הבקשה תאושר בוודאי בעניין כה מהותי ויש לחרוג מן הכלל בהתאם".

טרם הוגש כתב הגנה.

31166-09-15