בערוץ 1 של רשות השידור מדווחים על הרשימה-המשותפת, המאחדת את בל"ד, רע"מ-תע"ל וחד"ש, יותר מאשר בערוצים המסחריים. כך עולה מבדיקה של סיקור אירועי יחסי-הציבור של המפלגות הבינוניות בשבועות האחרונים.

ב-15.1.15 השיק משה כחלון את קמפיין כולנו והציג את חברי הרשימה המועמדים לכנסת. בחדשות ערוץ 2 הקדישו לאירוע כדקה וחצי, כולל דיווח בשידור ישיר מהאולם שבו הציג כחלון את רשימתו. בסקר שהוצג באותה מהדורה הגיעה רשימתו של כחלון לשמונה מנדטים. באותו ערב, בחדשות ערוץ 10 כללו את אירוע הצגת הרשימה של כחלון בכותרות הראשיות של המהדורה. סקר שפורסם במהדורה העניק לרשימת כחלון עשרה מנדטים. דיווח ישיר מהאירוע החל בדקה ה-18 של המהדורה, כלל את פניהם ושמותיהם של המועמדים לכנסת וארך כדקה. במהדורת "מבט" של ערוץ 1 עברו גם כן בשידור ישיר לנאומו של כחלון והעניקו לנאום החי כשתי דקות רצופות ממהדורת החדשות.

ב-26.1.15 הציג יאיר לפיד את הרכבה של רשימת יש-עתיד. במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 עברו בשידור ישיר לאירוע והקדישו לו קרוב לשתי דקות, כולל קטע נבחר מנאומו של יו"ר הרשימה יאיר לפיד והצגה גרפית של חברי-הכנסת המיועדים. סקר שהוצג באותו ערב במהדורה חזה למפלגה תשעה מנדטים. במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 10 פעלו באופן דומה: שידור ישיר מאירוע הצגת הרשימה (דקה 16:30), הצגת שמותיהם ופניהם של המועמדים, וקטע נבחר מדברי לפיד. בסך-הכל, כשתי דקות. מהדורת "מבט" של ערוץ 1 כללה אף היא שידור ישיר מהאירוע, כולל הצגת הפנים והשמות וקטע מדברי לפיד. בסך-הכל כדקה וחצי.

חברי הרשימה-המשותפת באירוע הצגת הקמפיין בעברית. משמאל: מסעוד ע'נאים, איימן עודה, עאידה תומא-סלימאן, אחמד טיבי, דב חנין, ג'מאל זחאלקה, וסעיד אלחרומי. תל-אביב, 11.2.15 (צילום: פלאש 90)

חברי הרשימה-המשותפת באירוע הצגת הקמפיין בעברית. משמאל: מסעוד ע'נאים, איימן עודה, עאידה תומא-סלימאן, אחמד טיבי, דב חנין, ג'מאל זחאלקה, וסעיד אלחרומי. תל-אביב, 11.2.15 (צילום: פלאש 90)

ב-23.1.15 הכריזו רשמית חד"ש, בל"ד ורע"ם-תע"ל כי ירוצו לכנסת יחדיו במסגרת הרשימה-המשותפת והציגו את הרשימה באירוע שהתרחש בנצרת. מעבר לטקס הסמלי של הצגת הרשימה, האיחוד בין המפלגות הוא סיפור חדשותי בפני עצמו וחידוש בפוליטיקה הישראלית. סקר "מעריב" מאותו היום חזה לרשימה 11 מנדטים.

ב"אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2 הקדישו לאירוע של הרשימה-המשותפת 30 שניות, כולן כללו קריינות מהאולפן על רקע תצלומים מהאירוע. במגזין "שישי" של ערוץ 10 הוזכרה השקת הרשימה-המשותפת במסגרת כתבה כללית על ענייני בחירות, מאת נדב פרי. פחות מ-30 שניות הוקדשו לכך, אך כמה מהן נוצלו לשידור משפט שאמר למצלמה יו"ר הרשימה איימן עודה. עם זאת, ב"יומן" של ערוץ 1 הצליחו למצוא כמעט דקה וחצי לדיווח מאת בועז שפירא על האירוע בנצרת, כולל שיחות עם כמה מהמועמדים במפלגה. לזכותם של הערוצים המסחריים יצוין כי האירוע בנצרת נערך בשפה הערבית וכי הדיווחים עליו הגיעו למהדורות יום שישי, הכוללות מבזק חדשות קצר.

שלשום הציגה הרשימה-המשותפת את הקמפיין שלה לקהל היהודי באירוע שהתקיים בשפה העברית ונערך במרכז תל-אביב. סקר שפורסם שלשום בערוץ 1 מיצב את הרשימה כשלישית בגודלה בכנסת, עם 12 מנדטים. מהדורת החדשות המרכזית של חדשות ערוץ 2, כ-50 דקות אורכה, לא הקדישה ולו שנייה אחת לאירוע. כך גם מהדורת חדשות ערוץ 10, שארכה קרוב ל-70 דקות. ב"מבט" של ערוץ 1 שולבו מעט פחות מ-30 שניות ממסיבת העיתונאים שקיימה הרשימה-המשותפת בתל-אביב במסגרת כתבה שהכין בועז שפירא על תרומת ארגוני שמאל בארה"ב להגדלת אחוזי ההצבעה בקרב אזרחי ישראל הערבים.

Read this article in English