כמעט עשירית מהתלונות שהוגשו השנה לרשות התקשורת הבריטית (OFCOM) עסקה בסיקור מלחמת עזה, שפרצה במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. כך לפי דיווח ב"פרס גאזט". במהלך 2023 הגיעו לרשות 69,236 תלונות הנוגעות ל-9,638 אירועים משודרים, כמעט כפול ממספר התלונות שהתקבלו בשנה שעברה.

הרשות היא הרגולטור המפקח על התקשורת המשודרת במדינה, בדומה לרשות השנייה ולמועצת הכבלים והלווין בישראל. הרשות אינה מפקחת על ה-BBC, כלי תקשורת ציבורי המפעיל נציב תלונות משלו, שדחה תלונות רבות שהוגשו אליו ביחס לסיקור המלחמה.

ברשימת עשרת השידורים שספגו את מספר התלונות הגבוה ביותר מופיעות שתי תקריות מהתוכנית "ארוחת בוקר עם קיי בורלי" בסקיי ניוז, שעסקו בסיקור מלחמת ישראל וחמאס.

הראשונה, שגררה 1,880 תלונות, זכתה לתשומת לב רבה גם בישראל אחרי שצויצה בידי הדובר הממשלתי אילון לוי שהתראיין בתוכנית. במסגרת הראיון שאלה המנחה בורלי את לוי האם העובדה שעסקת שחרור החטופים כללה מספר רב יותר של פלסטינים אינה מעידה על זלזול בחיי הפלסטינים מצידם של הישראלים.

למרות ריבוי התלונות, ברשות החליטו לא לחקור את התקרית. לדבריהם, משום שהתוכנית שידרה את תשובתו של לוי שהציפה את הבעייתיות שבשאלה ובשל ההקשר הרחב יותר של הדיון בתכנית על תנאי הפסקת האש.

האירוע השני ששודר בתכנית נחקר עדיין בידי הרשות. במקרה, זה 1,640 התלונות שהוגשו לרגולטור טענו כי מנחת התכנית, בורלי, סילפה את דבריו של השגריר הפלסטיני בעת שסיפרה לאורח אחר בתכניתה כי "בימים האחרונים הוא (השגריר) בעצם אומר שמה שקרה הגיע לישראל".