איש התקשורת ינון מגל תובע 300 אלף שקל מאייל נווה, ממייסדי ארגון "אחים לנשק", משום שנווה טען שמגל לא השלים את שירות המילואים שלו.

בחודש מרץ האחרון, על רקע מחאת המילואמיניקים נגד ההפיכה המשטרית, התראיין נווה בתוכנית הרדיו של מגל ובן כספית בתחנת 103FM. אחרי שמגל האשים את נווה בעידוד סרבנות הכחיש זאת המרואיין, שכמו המראיין שירת ביחידת סיירת מטכ"ל.

בין היתר אמר למגל "אתה לא שירתת את חוק המילואים שלך [...] עשית מילואים, לא את כל חוק המילואים שלך". "נו בסדר", השיב מגל, "אבל שחררו אותי". נווה המשיך: "חוק המילואים אומר עד גיל 40 וינון לא עשה עד גיל 40". "אבל שחררו אותי", התעקש מגל. בהמשך אמר נווה: "אתה בגיל צעיר הפסקת לעשות מילואים".

בחודש יוני האחרון, שב והתראיין נווה בתוכנית של מגל. הפעם אמר נווה בין היתר למגל "אתה השתמטת ממילואים בגיל 30". מגל מיד הודיע לנווה: "אם אתה לא תחזור בך אתבע אותך". מגל טען כי הפסיק לשרת במילואים בסביבות גיל 40 אך נווה המשיך בשלו: "אני יודע בדיוק מתי התחלת להשתמט [...] ינון לא סיימת את שירות המילואים שלך כמו בחוק. השתמטת ממילואים". "בואנה, אני אתבע אותך", אמר מגל. כעת הגיעה התביעה.

מגל טוען בתביעתו, שהוגשה באמצעות עו"ד מיכאל דבורין, כי השתחרר משירות מילואים ב-13.12.2014, כשהיה בן 45, וזאת בהתאם לחוק. מגל צירף לתביעה את תעודת השחרור שקיבל לפיה שירת במילואים 18 שנים ו-10 חודשים, זאת לצד שלוש שנות שירות חובה וחמש שנות קבע.

"התובע, אשר מתגאה בשירותו הצבאי ורואה בו כתקופה מכוננת בחייו, אינו מוכן שאדם, תהא דעתו הפוליטית אשר תהא, מעליל עליו דברי בלע ושקר ויגיד עליו שהוא השתמט והפסיק לשרת בגיל 30 ולא מילא את חובותיו שבחוק. לא יקום ולא יהיה", נכתב בכתב התביעה. התביעה הוגשה בגין דבריו של נווה בשני הראיונות וכן בגין שני מקרים שבהם הפיץ נווה את הראיון השני בקבוצות ווטסאפ של "אחים לנשק".

טרם הוגש כתב הגנה אך בתגובה למכתב ההתראה ששלח מגל באמצעות בא-כוחו השיב נווה: "וואי יהיה כייף..".

37379-12-23