בשבוע שעבר סקרתי כאן את קריאתו הנלהבת של תמים אל-ברגותי, המשורר ואיש הרוח של ערוץ AJ+, להכריז מלחמה כלל-פלסטינית וכלל-ערבית על ישראל. AJ+ הוא הזרוע הוויראלית של הערוץ הקטארי אל-ג'זירה, וכשבוע לאחר פרוץ המערכה בדרום ובפרץ של אקסטזה פאן-ערבית, פרסם שם ברגותי את הפואמה "שחרורה כולה... החל" ובה טען כי הגיעה שעת הארמגדון הערבי והזמן לנהל סוף סוף את המלחמה האחרונה ולחסל את ישראל בדמותה הנוכחית.

את הסקירה סיימתי בהמלצה להמשיך ולעקוב אחרי האיש ותכניו, אך מי מכם שיעקוב אחרי הקישור ליוטיוב על מנת לצפות בפואמה בת 13 הדקות, יתקל בהודעה הבאה: The uploader has not made this video available in your country. אל חשש, זה לא שבאל-ג'זירה לא רוצים לחשוף ישראלים לתכנים הקוראים לחיסולם. על פי עדויות גולשים מרחבי פייסבוק, לא ניתן לצפות בקטע גם בארה"ב, אירופה ותורכיה.

גם בערוץ היוטיוב הייעודי של AJ+, "ساحة" (סַאחָה, מילולית: רחבה או כיכר) הערוץ שאליו מועלים תכני המשורר הויראליים, לא נמצא כל זכר לסרטון זה. ברם נמצא בו את הגרסא הראשונה של הפואמה, "שחרורה כולה אפשרי", שעלתה בעצם ימי "שומר החומות", ובה הציג ברגותי את הרעיון הראשוני על קרבתה של השעה לחיסול ישראל. מיטיבי גלוש יוכלו לאתר את הסרטון גם באינסטגרם ואפילו ביוטיוב, אך כאמור לא בערוץ הרשמי של ברגותי.

מתוך הסרטון שפירסם תמים אל-ברגותי, הכיתוב: "זוהי המלחמה שחיכה לה כל מי שכפרו נהרס לפני 75 שנה"; 26.10.23 (צילום מסך)

מתוך הסרטון שפירסם תמים אל-ברגותי, הכיתוב: "זוהי המלחמה שחיכה לה כל מי שכפרו נהרס לפני 75 שנה"; 26.10.23 (צילום מסך)

הפיתרון לחידת היעלמה של הפואמה מיוטיוב נמצא בדף הפייסבוק שנושא את שמו של ברגותי בערבית, אך מוגדר כעמוד לא רשמי, שמנוהל על-ידי אוהבי שירתו. שם הופיעו בימים האחרונים הודעות כי העמוד מאויים בסגירה בשל "התכנים התומכים בעזה" או "התכנים התומכים בפלסטין", ולכן מומלץ לעוקבים לעבור לערוץ הטלגרם של המשורר. שם, בערוץ נטול הצנזורה ותחת ההאשטאג #שחרורה_כולה_החל ו-#שחרורה_כולה_אפשרי, ניתן למצוא את הפואמה האבודה, לצד תכנים מדממים במיוחד מעזה.

הבוקר (26.10), ברגותי כבר העלה לפלטפורמה הזאת נאום חדש, שצולם כבר ביום שלישי. מצפייה בו נדמה כי הוא התאהב בדמות הפוליטרוק לובש השחורים, הקורא לאחיו ואחיותיו, ממקום מושבו הבטוח הרחק מעזה המדממת, להמשיך במאבק, כשהוא חוזר על הסיסמאות "שחרורה כולה אפשרי" ו"שחרורה כולה החל". נכון לכתיבת שורות אלה הסרטון לא התפרסם בערוצים רשמיים של AJ+.