ערוץ 14 מסרב למסור אם הוא עומד מאחורי סקר שהופץ בקרב מורים במערכת החינוך, במטרה לאסוף מידע על מורים המחזיקים בעמדות ליברליות. למרות הצהרה כי הסקר אנונימי, המשיבים נדרשים לחשוף את כתובת האימייל שלהם כחלק מהמענה על השאלון.

מורה שהפיץ את הסקר בקבוצות מורים מסר כי מקורו במגזין המודפס של ערוץ 14, המנהל בין השאר קמפיין הסתה ושנאה נגד להט"ב. עורך המגזין, רועי אהרוני, סירב להשיב לפניית "העין השביעית" וכך גם דובר ערוץ 14. השניים לא הכחישו את הקשר של הערוץ לסקר.

השאלות בסקר עוסקות בסוגיות המאפיינות את שיח הקיטוב וההסתה בימין האמריקאי, שערוץ 14 הוא מהגופים הראשיים המייבאים אותו לישראל. רבות מהן סובבות סביב נושאים של זכויות להט"ב, נשים ומיעוטים. שאלות לדוגמה: "האם לממן לזוגות להטב"ים תהליכי פונדקאות לאור אי היכולת ללדת באופן טבעי?", "האם בנים על פי טבעם יותר אלימים מבנות?", "האם בבית הספר צריכים לקדם בנות וללמדן 'לשבור את תקרת הזכוכית'?", "האם ראוי לאפשר לאנשים לשנות את מינם?".

לפי מפיץ הסקר, הוא מיועד "למורים חילוניים בלבד". כבר בשתי השאלות הראשונות נשאלים המורים האם הם "משתדלים ליישם את עמדותיהם החברתיות מול התלמידים" והאם לדעתם "הם מצליחים להטמיע את עמדותיהם מול התלמידים".

האם מחברי הסקר מעוניינים לדעת על מורים חילוניים המפיצים בקרב תלמידים עמדות ליברליות? כאמור, כבר בתחילת הסקר מודגש: "נבהיר כי הסקר אנונימי לחלוטין", אולם מיד לאחר מכן מופיע שדה חובה בו נדרשים המשיבים לכתוב את כתובת האימייל שלהם. צעד זה יכול לשמש לבקרה על מילוי הטופס, אך גם לחשיפת זהות מי שממלאים אותו.

שער מגזין עכשיו 14

סימון מורים המביעים עמדות פוליטיות מזכיר קמפיינים מקארתיסטיים כמו אלו של תנועת הימין הקיצוני אם-תרצו, שפעלה על מנת להגביל את חופש הביטוי של מרצים באוניברסיטאות. ניסוח השאלות והמונחים בהם משתמשים עורכי הסקר מצביעים על כך שמאחוריו מצוי גורם שאיננו בקיא במונחים וההגדרות השגורות בקרב ארגוני להט"ב כמו גם בתקשורת הכללית.

כאמור, בערוץ 14 סירבו למסור אם הם אכן עומדים מאחורי הסקר, אולם במידה ואכן המגזין הוא יוזם הסקר לא תהיה זו הפתעה. מאז הקמתו עוסק מגזין "עכשיו 14" במאבק נגד קידום שוויון זכויות ללהט"ב - מתיאורים דמוניים של ארגוני הקהילה והגופים המסייעים ללהט"ב ועד הפחדת הורים משירותי בריאות מפוקחים ומוסדרים המוענקים לפי דרישה.

במאי 2022, לרגל פתיחת אירוע הגאווה, פרסם המגזין על השער בגדול את הכותרת "להט"ביסטאן" עם תמונת עגל הזהב בצבעי הגאווה, והכריז כי "כך משליטים ארגוני שמאל רדיקלי את דת הלהט"ב על מדינת ישראל".

נתונים עדכניים משנת 2023 מצביעים על כך שאלימות כלפי להט"ב בכל רחבי ישראל נמצאת במגמת עלייה ולהט"בים מותקפים על בסיס יום-יומי ברחוב ובבתי הספר. באותו חודש בו פורסמו הנתונים, הוקדש שער מגזין "עכשיו 14" למתקפה על קהילת הטרנסג'נדרים, תחת הכותרת "התעללות בקטינים".