באיגוד העורכים פנו לאחרונה להנהלת פסטיבל הסרטים הדוקומנטריים דוקאביב בטענה שאחד מחברי הוועד המנהל של הפסטיבל, המפיק יהודה ביטון, נמצא בסכסוכים כספיים עם יוצרים בתעשייה, ואף עלול להיות נגוע בניגוד עניינים, לדבריהם. ביטון בתגובה מכחיש את הדברים וטוען "הכל שקר וכזב". בהנהלת דוקאביב בחרו שלא להגיב לדברים.

על פי האיגוד, המאגד עובדים במקצועות הפוסט, ביטון חייב סכומים של עשרות אלפי שקלים ללפחות שמונה אנשי מקצוע שהשתתפו בהפקת "הדיפלומטים" בכאן 11 ו"מילים בסרט - יענקל'ה רוטבליט" ששודר בערוץ 10.

"לאורך השנים הגיעו לפתחנו פניות רבות של יוצרים, מפיקים, עורכים, במאים, צלמים ועוד בעלי תפקידים בהפקות שונות, שעבדו עבור יהודה ביטון בפרויקטים שונים שהפיק", אומרת מנכ"לית איגוד העורכים נגה בריינס. "טענתם היא שהם לא קיבלו את מלוא השכר עבור עבודתם והיו כאלה שטענו שלא קיבלו ממנו שכר כלל". 

במכתב ששלח האיגוד להנהלת הפסטיבל נכתב: "חלק גדול מזמננו מופנה לתמיכה בחברים ששכרם נגזל, זכויותיהם הכלכליות והמוסריות נרמסות והם עוברים מה שנתפס בעינינו כאלימות כלכלית - התנערות או עיכוב בתשלום ומניפולציות שונות. תופעות אלה רווחות בתעשייה הדוקומנטרית המקומית".

לטענת האיגוד, "מצופה מפסטיבל בסדר גודל ואיכות של דוקאביב שלא ייתן ידו להתנהלות קלוקלת של מפיק שנמצא מסיבה כזאת או אחרת בריבוי סכסוכים עם יוצרים ועובדים במשך יותר מעשור". במכתב ציינו כי אחרי פנייה קודמת של יוצרים, משנת 2014, בפסטיבל הודיעו שביטון השעה את עצמו מתפקידו, אך באיגוד גילו שהוא שב אליו זמן קצר לאחר מכן.

מעבר לפן המוסרי, באיגוד אף העלו חשש כי התנהלותו של ביטון במסגרת הפסטיבל עלולה להיות נגועה בניגוד עניינים. על פי תקנון הפסטיבל שציטטו באיגוד, לחבר הוועד המנהל בעמותת הפסטיבל "יש זכויות הצבעה בהחלטות שמשפיעות על גורלן של יצירות ויוצריהן… כשקיימים סכסוכים בין יוצרים לבין מי מחברי הוועד המנהל, נפגעים טוהר ההצבעה ומקצועיותה".

ביטון עצמו טען ביחס לדברים כי מדובר ב"שקר אחד גדול, אני חמש שנים לא מתעסק עם איגוד העורכים. אם יש למישהו תביעה אזרחית - שיתבע. זו סאגה של חמש שנים שאין לי מושג על מה מדברים". 

עם זאת, מתכתובות שהגיעו לידי "העין השביעית" עולה כי ביטון דווקא הודה בעבר בחלק מהחובות, אם כי לטענתו הסכומים קטנים יותר.

בהנהלת דוקאביב בחרו כאמור שלא להגיב. גורמים בעמותה אמרו כי מקומם של סכסוכים כספיים בבית משפט ולהם אין נגיעה לעניין.