חברות מטא ופייסבוק ישראל בע"מ יעבירו לידי עו"ד לירום סנדה מידע על אודות הגורם שעומד מאחורי דף פייסבוק שלדבריו פגע בשמו הטוב ובפרטיותו, כך החליט בית-המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו.

לפני כשנתיים תבעו עו"ד סנדה ומשרדו את פייסבוק כדי לקבל מבית-המשפט צו המורה לה לחשוף בפניהם את פרטי המשתמש של העומדים מאחורי דף הפייסבוק "נפגעי לירום סנדה". לפי התביעה, דף הפייסבוק, שנפתח בשנת 2017, כולל תצלומים וסרטונים של סנדה ועובדי משרדו, לצד "רכילות זולה", הסתה לאלימות, הוצאת לשון הרע ועוד. התביעה הוגשה באמצעות עו"ד משה בן-בסט.

בשנתיים האחרונות פורסמו בדף בעיקר קישורים לכתבות בעיתונות על סנדה: "כתבי הגנה שחוזרים על עצמם: עו"ד סנדה מסתבך עם עובדים לשעבר", "עורך הדין התרברב באינסטגרם על סגירת החוב, והתיק נפתח מחדש", "הטיפול בתלונות נגד משרדו של לירום סנדה עובר לוועדת האתיקה הארצית", "'תיכף אפי מגיע': מה קורה במשרד עורכי הדין של לירום סנדה".

בשנה שעברה הוגשה באמצעות עו"ד מאיר עמית תביעה כמעט זהה נגד חברת מטא, חברת האם של פייסבוק, שם הצטרף כתובע גם עו"ד עמית להב.

בפייסבוק ובמטא הבהירו, באמצעות עו"ד פיני דואק, כי הם מותירים לשיקול דעת בית-המשפט את ההחלטה האם להעביר לידי סנדה את הפרטים אודות דף הפייסבוק. לדברי החברות, הפרטים שניתנים לחשיפה הם כתובת URL מקוצרת; יום סגירת החשבון, ככל שקיים; שם וכתובת אימייל/כתובת אימייל ו/או מספר/י טלפון של החשבון נכון ליום ההפקה; תאריך, שעה, וכתובת IP במועד הרישום; וכן תאריך, שעה, וכתובת IP של כניסות ויציאות אחרונות.

השופטת יהודית שבח החליטה בקיץ האחרון לחייב את פייסבוק ישראל בע"מ "לשלוח הודעת דוא"ל קצרה לכתובת הידועה לה בה תודיע על דבר הגשת התביעה, מספר התיק הסעד המבוקש, והאפשרות להתנגד לצו" בתוך שבועות מספר. בהמשך החליטה השופטת אורלי מור-אל על מתווה דומה בהליך נגד חברת מטא.

אחרי שפייסבוק ומטא הודיעו כי שלחו את המיילים (אחד חזר עם הודעת שגיאה) ולא קיבלו כל מענה, הוציאה לפני ימים אחדים השופטת שבח צו המחייב את פייסבוק לתת לעו"ד סנדה את הפרטים שמפורטים לעיל, והשופטת מור-אל הוציאה צו דומה לחברת מטא. כעת, אם יצליחו במשרד עו"ד סנדה לאתר מהמידע שיקבלו את הגורמים שעומדים מאחורי העמוד, יוכלו לפתוח גם בהליך נגדם.

36488-02-21
54560-07-22