סכסוך משפטי בין עיתון "הארץ" לחברה המפעילה מאגר נתונים לתעשיית ההייטק הסתיים בהסכמה כי החברה תשלם לעיתון 200 אלף שקלים. סכום התביעה המקורי עמד על 5 מיליון שקלים.

בחודש אפריל 2021 הגישה חברת הוצאת עתון הארץ בע"מ תביעה בסך 5 מיליון שקלים נגד חברת איי.וי.סי – ריסרצ' סנטר בע"מ, מפעילת אתר IVC, נגד מייסדה גיא הולצמן ונגד המייסד השותף, אביו של גיא הולצמן, זאב הולצמן.

בעיתון טענו, באמצעות עורכי-הדין דור ליאונד, רם פרייס-סיטון ומורן חלפון, כי האתר הפר באופן שיטתי את זכויות היוצרים שלו והעתיק בשנים האחרונות לא פחות מ-1,592 כתבות ומאמרים מאתר "הארץ" ומאתר "דה מרקר", תוך שהוא מעמיד אותם לרשות לקוחותיו תמורת תשלום.

ב-IVC טענו להגנתם, באמצעות עורכי-הדין תמיר אפורי ואלדר עמר, כי פעלו בידיעת ובהסכמת "הארץ". לטענתם, מייסדי "דה מרקר", גיא רולניק ואיתן אבריאל, "הסכימו במפורש לשיתוף הפעולה בין הצדדים ולשימוש בכתבות במסגרת ארכיון IVC ובוודאי ידעו על כך לאורך השנים", טענו בחברה. עוד טענו כי כמותם גם כל יתר העורכים הבכירים בתחום ההייטק היו מודעים לארכיון של IVC וליחסים עם "הארץ".

עוד טענו כי התקיים שיתוף פעולה בין IVC ל"דה מרקר", שכלל סיפוק מידע לעיתון הכלכלי והכנת מחקרים לבקשת עיתונאיו. ברגע שב"הארץ" החליטו לבטל את שיתוף הפעולה, הוסיפו ב-IVC, הארכיון של העיתון באתר החברה נחסם.

במקביל הגישו ב-IVC כתב תביעה שכנגד ודרשו פיצוי בסך 500 אלף שקלים בטענה כי "הארץ" לא הסיר לדרישתם מאות מאמרים שפורסמו בו וב"דה מרקר" ואשר "התבססו על מידע קנייני של IVC". ב"הארץ" טענו כי התביעה שכנגד היא הליך מלאכותי ומופרך שנועד להקשות את בירור התביעה שלהם נגד IVC. עוד טענו כי היו אלה אנשי IVC שפנו ל"דה מרקר" כדי שאלה יפרסמו מאמרים המתבססים על הניתוחים של החברה.

לאחרונה הודיעו הצדדים לבית-המשפט כי הגיעו להסדר גישור בסיועם של עמוס גבריאלי וורד אלקבץ. במסגר ההסדר הוסכם כי IVC תשלם ל"הארץ" 200 אלף שקלים וכי שני הצדדים מתחייבים שלא להשתמש בחומרים המוגנים בזכויות היוצרים של האחר אלא אם יתקבל אישור מראש ובכתב.

השופטת מיכל עמית-אניסמן נתנה להסדר תוקף של פסק-דין.

6464-04-21