אתר ynet פרסם השבוע ומיד הסיר כתבה שכתבה יפה שיר-רז תחת הכותרת "האם מספר המתים מקורונה בארץ נופח?". באתר ynet סירבו להגיב להסרת הכתבה. שיר-רז התייחסה להסרה בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה כי היא "עומדת מאחורי כל מילה" בכתבה.

שיר-רז, עיתונאית בעלת דוקטורט בתקשורת, מתמחה בקשר שבין רפואה לעיתונות ומרבה להביע עמדות שאינן מקובלות על מרבית חברי הקהילה המדעית. לפני כשלוש שנים דרש משרד הבריאות מאתר ynet להסיר מאמר מאת שיר-רז, שפורסם תחת הכותרת "הריטלין, המחלה שהומצאה לכבודו והקשר הכלכלי המפוקפק". המאמר, כך טען משרד הבריאות, מטעה ועלול לפגוע בבריאות הציבור. ב-ynet החליטו אז להתיר את המאמר על כנו והוא עדיין זמין לקריאה. בעמותת מדעת, הפועלת לקידום בריאות הציבור, ביקרו בחריפות עוד קודם לכן את שיר-רז, בין היתר בעקבות דברים שכתבה על החיסון נגד שפעת.

שלשום (10.8) פורסם במדור הבריאות של ynet הטקסט של שיר-רז על מגיפת הקורונה. "לאחרי שראיות בארה"ב ובבריטניה מצביעות על כך שלא כל מי שנרשם שנפטר מקורונה, אכן זו הייתה סיבת המוות, מצא תחקיר ynet כי גם בישראל הקריטריונים לרישום אדם כ'נפטר מקורונה', לא לוקחים בחשבון את הזמן שעבר מאז שהיה חולה ועד פטירתו", נטען בכותרת המשנה של הכתבה.

עורך ynet דרור עמיר (צילום: אורן פרסיקו)

עורך ynet דרור עמיר (צילום: אורן פרסיקו)

בגוף הטקסט כתבה שיר-רז כי "מתחקיר ynet מתברר שגם בישראל, ככל הנראה, אין התייחסות לפערים בין זמן הבדיקה החיובית לבין תאריך המוות, וכל מי שנמצא חיובי לנגיף ונפטר בהמשך – מסווג כ'נפטר מקורונה'". לפי שיר-רז, למעלה מ-10% מאלה שנמנים רשמית כמי שנפטרו מקורונה מתו למעלה מחודש לאחר שנמצאו חיוביים לנגיף.

בסיום הכתבה של שיר-רז נמסרה תגובת משרד הבריאות שבה נטען, בין היתר, כי "חולה שמאובחן בתאריך מסוים, מאושפז כעבור שבועיים למחלתו ואח"כ נאבק בסיבוכי המחלה עם הנשמה וכו', יכול למות גם חודשיים לאחר שאובחן, ועדיין קורונה היא המחלה שהרגה אותו".

כמה שעות לאחר פרסום הכתבה של שיר-רז, היא הוסרה מאתר ynet וכיום כתובת העמוד מובילה להודעת שגיאה.

במשרד הבריאות מסרו ל"העין השביעית" כי לא פנו לאתר בבקשה להסיר את הטקסט. שיר-רז הפנתה את "העין השביעית" למערכת ynet. עורך אתר ynet דרור עמיר מסר כי לא יגיב בנושא.